Gå til innhold

Rullemaling skikkelig fy fy?


pirmin

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få greit resultat med rulling?

Har sett på lastebillakk og biltema har en 2k polyuretanlakk ment for båt som ser grei ut. Kommer i fargen grå, hvit og beige.

Jeg vil ha en grå bil.

Det er få store overflater på bilen min, eneste dørene. Resten er oppstykket av aleminumsplater, takstativ, takluke eller skjermbreddere.

 

Per

EC45BF04-70DD-4850-B2D7-B209FE617920.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten vurdert å hente gamle kjøleskap på gjennvinningsstasjonen for å øve og se mulig resultat, tenker at å prøve seg frem på bilen blir litt bordet fanger...

Har lest på båtforum dær de diskuterer nevnte biltemalakk at noen bruker rulle.

 

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rullemalt fler biler. Som Rolf er inne på, det blir fort nuppete, men med skikkelig gode ( les: dyre ) ruller, om det var microfiber eller noe sånt husker jeg ikke, og planstryker med mohair-bust, ble det ganske bra

 

Langt-ifra-fint på en måte.

 

Edit: det har ikke vært poly-lakk, for å presisere det. Men jeg har rullet det på felter på en båt jeg hadde, syns ikke det ble noe værre enn mye annet jeg har drivi surra med....

Alternativet er vel raptorlakk eller noe sånt. Det har jeg VELDIG lyst til å prøve, tror det kan bli seende tøft ut !

Edit II: snakker du med NORBOND på Hamar, fins det mange andre alternativer til den Biltema-poly-lakken. Jeg syns den er litt vanskelig å jobbe med, for være helt ærlig, men jeg er heller ingen ekspert på lakkering..... for å si det pent.....

 

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte i tidligere tider pensel og kortbusta ruller til å påføre Bengalakk fortynnet litt med Owatrol.

Av og til ble folk imponert over hvor bra det ble.Men ikke like bra resultat hver gang.

 

Gauteamatørlakkerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner trix på youtube. Jeg fant et triks jeg brukte på min bil da jeg rullemalte med vanlig Bengalakk. Trixet gikk ut på å bruke to ruller; en for påføring og en tørr rull til å glatte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man man endre farge seinere om man maler på nytt med benga?

Leser at benga ikke kan slipes, hva gjør man da med nupper eller renning?

Hvor lenge må benga tørke før beste strøk?

Haha mange bengaspørsmål, for alt jeg vet er bilen min malt med benga fra før :)

Har dere bilder av hjemmelakkeringen deres?

 

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre forskjerm på Lierbussen kommer fra donorbil, og var blågrå fram til noen dager før Seriebiltreffet. Etter anbefaling fra fargehandleren på St. Hanshaugen (i Wdm. Thranes gt.) ble den først pusset ned med fint sandpapir (sannsynligvis unødvendig siden den gamle lakken var skikkelig "mattet ned" på forhånd) og grunnet med hvit Arcanol før den fikk to strøk med oransje Bengalakk påført med pensel og rull. Både rull og pensel ble kjøpt sammen med grunning og lakk, og er nok ikke den billigste utgaven som finnes. Jeg synes resultatet ble ganske så bra selv om det på ingen måte holde "ny lakk"-kvalitet - men det har kanskje like mye med at det er en ammatør (med trykk på første stavelse) som har gjort jobben å gjøre...

 

(Bilde "stjålet" fra Roberts tråd om fotosamling for Serie I til våren)

RRS-SBT2018 - SERIE 1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...