Gå til innhold

Defender 130 renovering ?


Lars M

Anbefalte innlegg

Hei .

Jeg er ny på denne siden  som bruker, men har tittet litt rundt her en tid.  Her fått "investert" i en  2002  Defender 130 som jeg tenker å få pusset opp. 

Tenker å få bilen plukket ned og lakkert opp, fjernet rust og reparert,  sjekket over motor  og kasse ...Har hatt den på NAF test og fikk noe småplukk.... uten om det jeg kunne se ... Bla rust på bremse-rør og servo røret.  Og en sprekk i eksosmanifolen ( dyrt å fikse?).

 

Mitt spørsmål er da .. i og med at jeg ikke har tenkt å fikse lakk og rust selv... Hvor vil det være mest hensiktsmessig å gjøre dette ..England ... Polen ... og hva vil noe slikt kunne koste? 

regner med å bytte alle dørene og reparere torpedoveggen Det er litt rust i bakre delen av bilen men ikke på hoved rammen. (på utstikkere far denne )

Jeg ser for meg at bilen blir plukket ned og fikset , lurer på om det vil være lurt å lakke den under og ellers i Line-x eller tilsvarende ... 

Interiør tenker jeg at beholdes slik det er, med unntak av baksete som byttes  til noen med nakke støtter, litt lyd isolering må vel også til.

 

Har funnet noen forskjellig etter å ha lest litt her og andre steder ..  http://www.4land.pl/NO/index i polen bla. Jeg fant også et firma i England http://rednecklandrover.co.uk/index.php

Er det noen som har kjennskap til disse og eventuell andre aktører...

Om noen har en ide om kostnadene ved et slikt prosjekt hadde det vært fint om dere deler :) 

 

Ha en fortsatt fin dag ...

Lars M

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omlakkert to Defender hos Tomek på 4land. Det er en veldig grei løsning. Tomek vil raskt sette opp et kostnadsoverslag om du sender han noen bilder av bilen din med forespørsel om det. MEN, vær forberedt på at sluttregninga kan (vil) bli minst 50% høyere enn første anslag. Selv om du ber han sette opp tilbud på fastpris. Når de begynner å plukke bildelene fra hverandre vil mye dukke opp som du vanskelig kan unngå å bytte ut.

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at hvis du spør han om omlakkering av en 130, vil han si noe rundt 12 - 15.000 zloty, dvs. rundt 30.000 kr. Det er uten å skifte ut noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende! Hadde vært gøy om du la fram kostnadene når du er ferdig. Har selv brukt ca 30 store og enda ikke fått motor,, lol. Gjør alt selv forresten. Heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svaret .

Har et par polakker som jobber sammen med meg og de har funnet en som spesialiserer seg på å fikse militær kjøretøy..  tenkte å ta kontakt med ham å se litt på hva han er i stand til å få til... regner med at jeg får en mail fra ham ila et par dager ... 

Tenker at  jeg legger ut det meste her etter hvert ...Flauser og suksesser ...  men etter hva jeg kan se er dette jo en ganske enkel bil. 

Deler lønner seg nok å ta fra England.. det ser ut som de er billigst...  Kan bestille til min Hytta i Sverige så slipper man unna litt billigere vil jeg tro.

Jeg har tenkt å se hvor langt jeg kommer med 75000 .- håper det ikke blir altfor mye dyrere ...  det er uansett eksteriør og få bile hele og rust fri som er pri 1.

Blir jo uansett en billig bil sånn totalt sett ;)

 

 

Takk for det joran :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 12.10.2018 den 22.08, Lars M skrev:

Hei og takk for svaret .

Har et par polakker som jobber sammen med meg og de har funnet en som spesialiserer seg på å fikse militær kjøretøy..  tenkte å ta kontakt med ham å se litt på hva han er i stand til å få til... regner med at jeg får en mail fra ham ila et par dager ... 

Tenker at  jeg legger ut det meste her etter hvert ...Flauser og suksesser ...  men etter hva jeg kan se er dette jo en ganske enkel bil. 

Deler lønner seg nok å ta fra England.. det ser ut som de er billigst...  Kan bestille til min Hytta i Sverige så slipper man unna litt billigere vil jeg tro.

Jeg har tenkt å se hvor langt jeg kommer med 75000 .- håper det ikke blir altfor mye dyrere ...  det er uansett eksteriør og få bile hele og rust fri som er pri 1.

Blir jo uansett en billig bil sånn totalt sett ;)

 

 

Takk for det joran :) 

 

Hei Lars

Ser at dette er noen år gammelt, men hva ente du opp med? 
har en 2007 130 puma som jeg ønsker å få rustfri og lakkert. 
Dro du bilen din til Polen? Og hva ente sluttregningen på?

mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...