Gå til innhold

Grovmønstret dedikert vinterdekk ???


Bergengen

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha et AT rent vinterdekk!!!

Hvorfor har ingen laget et dedikert vinterdekk med la oss si AT mønster???

F.eks: Mønsteret til BF AT KO2 med gummiblandingen og sveiping til Hakka :wub:

Ja jeg vet at det handler om friksjon mot snø og is, derfor mest mulig gummi mot underlag=lite mønster, Men det hadde jo vært vanvitig mye bedre en å kjøre vanlige AT på snø og is.

Og så hadde det både sett bedre ut :) og håntert løssnø og slaps bedre :) 

Er det for mye å forlange ???????excl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, gautes skrev:

Man har laget vinterdekk med grovt mønster.

Helårsdekk , kalles de.:rolleyes:

Piggfritt har faktisk imponert meg et par ganger i sleipt terreng.

Jo a, men det er vell diskutert opp i mente om er bra eller ikke som vinterdekk :o

Jeg vil ha et med mykere gummiblanding, skikkelig sveipet og pigger som kunn skal brukes om vinteren.

Ja vinterdekk er ikke helt borte, men graver dårlig :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Graver? 

Kjøper du nye vinterdekk har de igrunn det du etterspør.

Har bra Nokia vinterdekk, men det er ikke det jeg vil ha!!

Men har ikke funnet noen dekkprodusenter som lager hva jeg vil ha :angry:

Og skjønner ikke at det ikke er et marked for litt mere grovmønstrede vinterdekk?? 

Virker jo som alle, untatt NO,SE og FI, kjører AT/MT på snø og is. og det er ikke en god løsning spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være fordi det er vanskelig å lage helårsdekk med myk gummi. De vil slites veldig raskt på bar asfalt, og det grove mønsteret gir heller ingen fordeler på vinterføre. God drenering burde de klare likevel, men Nokian mangler fullstendig dette.

Før fikk man piggfridekk med grovt pent mønster og god dreneringsevne. De forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt duratrac med pigg fra statene. Var ikke mulig å oppdrive i riktig dim i Europa. Disse er jo canadiske, skulle vel tru de hadde både snø og is der..;)

Har ikke testet de enda men skal gi en tilbakemelding når den tid kommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men min tanke var når folk generelt ikke er veldig fornøyd med verken nokain og andre "toppmodeller" annet den første par mnd. Kunne man satse på noe annet var min tanke. Og blir jo ikke feil at de er litt grovmønstra heller..;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GlennB skrev:

Og blir jo ikke feil at de er litt grovmønstra heller..;)

 

Tror det blir knallbra, gleder meg til å se bilde av dine hjul. Skal ikke se bort ifra at jeg monterer slike selv( LT m pigg da, som deg selvfølgelig ) Ellers så blir det kanskje til at jeg lister meg gjennom vinteren på helt nye MT dekk med M&S merking, de funker som regel greit nok første vintersesong(  Hvis man bruker hodet litt )

Jeg må jo ha nye til våren uansett. De Cooper STT jeg har kjørt på noen sommre og vintre er definitivt helt ferdig nå.

 

Valgets kvaler-_-hmmm

 

mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte teste ut piggfritt på Deffen etter flytting... 

De siste to sesongene har gått på Nokian SUV8 med 190 piggs in the deck og det tror jeg vi kan slippe å høre på der vi bor nå.

235/85-16 hadde passet meg fint.

Noen med nyere erfaringer som kan anbefale noe?

 

På 12.10.2018 den 9.55, gautes skrev:

Piggfritt har faktisk imponert meg et par ganger i sleipt terreng.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...