freelange Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Hei! For et par år siden solgte jeg min kjære Freelander 1, 2000 modell 1,8 liter bensin, til en venn. Nå har den vært på ny eu-kontroll, og.. tiden har ikke akkurat vært snill med den. Men familien er (naturligvis) utrolig glad i bilen, og ønsker å fikse den. Legger ved bilde av kontroll-seddelen. Ønsker GJERNE litt hjelp til handlelisten fra island-4x4! Er det noe vits å sette i gang, eller er det bedre å kondemnere bilen, og heller kjøpe en ny? Han er relativt flink til å skru bil, så med de riktige delene får han fikset en god del selv. Any thoughts? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det aller meste her burde jo være overkommelig for en motivert garasjemekaniker. 1.4.1 Parkeringsbremsen burde være grei å fikse. Kan hende det bare er stramming/justering som må til 1.6 ABS kan være et sliten hjullager og/eller ABS-sensor vil jeg tro. Bør nok utføres en diagnose 2.1.5 Servostyringen kan jo være litt verre uten å ha mer detaljer. 4.7.1 Skiltlys kan man få billig enten fra øya, eller fra en hogger. Eller noen her inne. 5.3.1 Nye foringer (om det er problemet) burde også være overkommelig å få byttet. 5.3.2 Støtdempere er jo en del jobb å bytte, men absolutt ikke uoverkommelig. 8.1.1 Nytt eksosanlegg burde heller ikke være rakettvitenskap å fikse 8.3.1 Kommer jo an på om dette viser til lekasjen på servoen, eller om det er en stygg lekasje et annet sted i tillegg. Er det servoen det siktes til, så vil jo en reparasjon av servoen fikse to feil. Så jeg ville vel tatt en nærmere kikk på bilen og foretatt en vurdering derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelange Skrevet 14. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2018 Takk for svar! Jeg har gitt råd om å la en mekaniker ta en titt for å gi endelig kjøpsliste. Kompisen kan er bedre enn gjennomsnittet til å skru på det meste, så får nok til en hel del selv (MYE mer enn meg! ;-) De bor ca på Årnes, utenfor Oslo. Noen mekaniker der å anbefale? Har hørt at det er en bra en i Lillestrøm som tar mye land rovere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Strømmen bil på Lillestrøm har godt rykte. Ellers er det Techno Classig på Lierskogen. Om man ser bort fra ABS-problemet så er vel neppe noen av disse problemene noe som krever spesialkompetanse på LR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Neppe ABS heller.. har diagnose verktøy på grorud om nødvendig Vilken årsmodell er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 52 minutter siden, robl skrev: Neppe ABS heller.. har diagnose verktøy på grorud om nødvendig Vilken årsmodell er det? 2000 påstår det store internettet at det er. Jukset og slo opp på registreringsnummer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) Product(s) Total Qty. Rear Brake Shoes 96-00 (Britpart) SFS000061 £8.33 Rear Wheel Brake Cylinder (Delphi) SML100070 £15.00 Rear Brake Shoe Spring Kit (Britpart) SMN100250 £5.25 Britpart Bush Kit (Yellow) Freelander 1 DC7002 £58.33 Anti-roll Bar Link (Britpart) RBM100171 RBM100172 £8.32 Shock Absorber LH 1.8 96-00 (Britpart) RNB103550 £42.50 Shock Absorber RH 1.8 96-00 (Britpart) RNB103540 £37.49 Wisbone LH 98-06 (Britpart) RBJ102930 RBJ500690 £24.99 Wisbone RH 98-06 (Britpart) RBJ102920 RBJ500680 £24.99 Downpipe Front 1.8 96-00 £50.00 Down Pipe Fitting Kit For ESR4069 £6.66 Rear Exhaust Box 1.8 (1996-2000) WDV500030 (ESR4071) £27.49 Tailgate Handle 96-02 (Genuine) CXB102420LDA *See Info* £79.99 Track Rod End LH (Britpart) QJB100230 £4.99 Track Rod End RH (Britpart) QJB100220 £4.16 Steering Pump 1.8 99-06 (OEM) QVB101462L £49.99 Continue Shopping Checkout Sub-Total: £448.48 Men da mangler det fortsatt eksosrør melllom downpipe og potte og de gummidimpene til å feste eksosen med hadde de ikke. og kommer ann på hva som lekker på styringa, burde plukke bakbremsene fra hverandre og se hva som er feil, eventuelt bytte alt hjullager og bolt utenpå ligger på 22.5 pund pr side. selve servosnekka/styringa 2-3000 .. la inn pumpa men trekke fra alt han ikke trenger. Endret 15. oktober 2018 av robl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Du verden... Det var slettes ikke ille. Hyggelige priser på deler til FL1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelange Skrevet 16. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2018 Tusen takk for masse god hjelp! VERDENS BESTE FORUM!!!! Robert de Lange? Jeg heter også de Lange til etternavn. Kanskje vi er i slekt? Tipper Land Rover ligger litt i blodet uansett Savner min Freelander 1. Jeg var så glad i den. Disco 3 ble nødvendig med familieforøkelse, men kjærleiken dør aldri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Akkurat.. Det er vel enda 2 de Lange på forumet, en onkel og en 3mening. De bor meg bekjent sørover, men sikkert ikke umulig, ikke at jeg vet om noen i nordnorge trondshj: Nei.. derfor det går ann å skru litt selv Nå tok jeg OEM og billigste utgaven. skal du ha orginal deler så blir det fort dyrere. men på en freelander holder det somregel lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 5 minutter siden, robl skrev: Akkurat.. Det er vel enda 2 de Lange på forumet, en onkel og en 3mening. De bor meg bekjent sørover, men sikkert ikke umulig, ikke at jeg vet om noen i nordnorge trondshj: Nei.. derfor det går ann å skru litt selv Nå tok jeg OEM og billigste utgaven. skal du ha orginal deler så blir det fort dyrere. men på en freelander holder det somregel lenge. Hos oss varierer det hva vi kjøper, og hvor stor prisforskjellen er. Ting som er relativt lettvint å bytte blir oftest OEM. Er det derimot noe som er skikkelig plundrete og vanskelig, så blir det gjerne orginalt. Da slipper man (forhåpentligvis) å gjøre samme jobben om igjen etter relativt kort tid på grunn av at delene ikke hadde god nok kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 nja.. det mest plundrete å bytte på disse er vel clutchen. bærebruer så kan du bytte hele... eller kappe klinkboltene og bytte med skruer, for å bytte nedre ledd. skal du bytte foringer samtidig så bytt hele greia.. raskere og bærearmene er billige. eller wishbone som de heter her, til 24£ stykket. har vel listet alt som må byttes for å være sikker på at all klonking og slark er borte. ikke sikkert alt er nødvendig, det er vist ofte høyresiden som får hardere medfart enn venstre.. man kjører de vel lettere over kanter og i grøfter. Har fortsatt igjen å bytte bærearmer og foringer bak på min, og fremre eksos igjen siden den har webbing som har subbet på mellomakslinen. ... ikke alltid man gjør like bra jobb, men jeg har lært til neste gang håper jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.