Gå til innhold

Hjertetransplantasjon - 1987 110


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hva er beste motor og gir man kan bytte ut 19j-dieselen med? Ønsker å gjøre færrest mulig store modifikasjoner. Hvis jeg beholder bilen min vil dette vurderes.

 

Jeg tror svaret er 200tdi. Hvilke delebiler bør jeg begynne å se etter?

 

En frisk 19j med lav km er også aktuelt. Skulle gjerne fått tak i ny transfer i samme operasjon. Motoren jeg har nå puster litt kompresjon både nedover og oppover, og nå i det siste har høyttrykkspumpa begynt å dryppe diesel... 

 

Hvor mye vil dette koste, gitt at noe brukbart dukker opp?

 

Svein Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte 200Tdi i min 110 2,5 NAD i sin tid. Ombyggingssett fra Steve Parker, og en innkjøpt Disco 1 som donorbil var hoved delen av deleinnkjøpet. 

 

Det var mer jobb enn jeg trodde, men allikevel overkommelig. Det jeg ikke var fornøyd med etter konverteringen var støynivået. Jeg hadde nok forventet at 200Tdi'en skulle vært stillere enn den viste seg å være. Tror at om jeg hadde budsjettert inn litt støydemping i konverteringen så hadde jeg blitt mer fornøyd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@pirmin: Jeg ser at du har byttet boost membran på høyttrykkspumpa på bilen din. Hadde du lekkasje på din før byttet?

 

Etter litt søk på nettet ser det ut til at det kan være der jeg har diesellekkasje på pumpa mi. Det nevnes også noen o-ringer i samme område.

 

All info om deler som bør bestilles utover Delphi 7243-006 (som er selve membranen jeg trenger, tror jeg) mottas med takk. Hvor kjøpte du (fint å hente innenlands, hvis mulig)?

 

(For 85 000 kan noen heldiggriser overta dette prosjektet. <3 )

 

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke på toppen, akkurat. Denne mekanismen henger på innsiden av pumpa:

 

https://forums.lr4x4.com/topic/33384-replacing-a-25td-boost-diaphragm/

 

Jeg må glane litt mer på min - vanskelig å lokalisere lekkasjen nøyaktig.

 

Etter å ha sett oppskriften ovenfor er jeg enig med Lafte. Ikke veldig sannsynlig at dette løser lekkasjen... F*en, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glant.

 

Kommer diesel i området for turbo-vakum. Drypper bare så vidt.

 

Kommer til å bytte membran, kobberskiver og det som er i området. Og krysse 5/8-nøklene for at det blir tett!

 

De derre settene for å få inn 200- og 300-tdiene byr meg i mot. Gjør det hvis jeg absolutt må.

 

God kveld alle sammen!

IMG_20181012_174526.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha gåen membran, da vil det gå diesel i boostslangen til turboen eller du får trykk i tanken. 

Det jeg opplevde var at det kom diesel ut av påfyllingshullet ved full tank. 

Etter at jeg byttet membranen skjønte jeg at motoren hadde vært syk for den klarte fint å holde 80kmt i fjerde gir dær jeg tidligere hadde måtte ned i tredje gir for å holde 60... Lett å skifte, tok ca ti munutter tror jeg.

 

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...