sveinikr@hotmail.com Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Hei. Hva er beste motor og gir man kan bytte ut 19j-dieselen med? Ønsker å gjøre færrest mulig store modifikasjoner. Hvis jeg beholder bilen min vil dette vurderes. Jeg tror svaret er 200tdi. Hvilke delebiler bør jeg begynne å se etter? En frisk 19j med lav km er også aktuelt. Skulle gjerne fått tak i ny transfer i samme operasjon. Motoren jeg har nå puster litt kompresjon både nedover og oppover, og nå i det siste har høyttrykkspumpa begynt å dryppe diesel... Hvor mye vil dette koste, gitt at noe brukbart dukker opp? Svein Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 300tdi passer bedre pga turbo. Skal du bruke 200tdi bør du finne en fra Defender, der er turboen plassert høyt. Om ikke vil turbo fra 300tdi kunne brukes. Telindgjord har motor tilsalg under selges. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Her kan du lese hva som må gjøres, lages eller kjøpes inn for de forskjellige motoralternativene. https://www.steveparkers.com/conversions/ Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Jeg monterte 200Tdi i min 110 2,5 NAD i sin tid. Ombyggingssett fra Steve Parker, og en innkjøpt Disco 1 som donorbil var hoved delen av deleinnkjøpet. Det var mer jobb enn jeg trodde, men allikevel overkommelig. Det jeg ikke var fornøyd med etter konverteringen var støynivået. Jeg hadde nok forventet at 200Tdi'en skulle vært stillere enn den viste seg å være. Tror at om jeg hadde budsjettert inn litt støydemping i konverteringen så hadde jeg blitt mer fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Støyen kommer mye av at motoren står kliss inntill torpedoveggen. Skal støy reduseres burde man bruke standard 380 girkasse slik at motoren kommer lengre framover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 (endret) @pirmin: Jeg ser at du har byttet boost membran på høyttrykkspumpa på bilen din. Hadde du lekkasje på din før byttet? Etter litt søk på nettet ser det ut til at det kan være der jeg har diesellekkasje på pumpa mi. Det nevnes også noen o-ringer i samme område. All info om deler som bør bestilles utover Delphi 7243-006 (som er selve membranen jeg trenger, tror jeg) mottas med takk. Hvor kjøpte du (fint å hente innenlands, hvis mulig)? (For 85 000 kan noen heldiggriser overta dette prosjektet. <3 ) Endret 12. oktober 2018 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Membranen styrer dieselmengden. Det blir ikke lekkasje av diesel om den ikke virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Nei, men dieselen lekker i det området der, sånn ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Det skal ikke stå diesel i toppen på pumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Dette er ikke på toppen, akkurat. Denne mekanismen henger på innsiden av pumpa: https://forums.lr4x4.com/topic/33384-replacing-a-25td-boost-diaphragm/ Jeg må glane litt mer på min - vanskelig å lokalisere lekkasjen nøyaktig. Etter å ha sett oppskriften ovenfor er jeg enig med Lafte. Ikke veldig sannsynlig at dette løser lekkasjen... F*en, altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Du har Cav-pumpe. På Boch ligger membranen på toppen av pumpe. På cav er det annerledes. De står med diesel på lokket, og der er pakningen smal og ikke uvanlig om det kan lekke litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Har glant. Kommer diesel i området for turbo-vakum. Drypper bare så vidt. Kommer til å bytte membran, kobberskiver og det som er i området. Og krysse 5/8-nøklene for at det blir tett! De derre settene for å få inn 200- og 300-tdiene byr meg i mot. Gjør det hvis jeg absolutt må. God kveld alle sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Du kan ha gåen membran, da vil det gå diesel i boostslangen til turboen eller du får trykk i tanken. Det jeg opplevde var at det kom diesel ut av påfyllingshullet ved full tank. Etter at jeg byttet membranen skjønte jeg at motoren hadde vært syk for den klarte fint å holde 80kmt i fjerde gir dær jeg tidligere hadde måtte ned i tredje gir for å holde 60... Lett å skifte, tok ca ti munutter tror jeg. Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Husker du hvor du kjøpte membranen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Thomasdieselparts Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Takk! VBF!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.