oggioffshore Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Hei . Noen som har byttet? Er det mye og tid krevende . Eller liten kvelds jobb? Blitt syk treg på rattet .og returnerer ikke til senter når man slipper rattet . Tar sikkert den minste turbo slangen også . Tror den er i nærheten .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Har bare fått det gjort på verksted, og de sa at normalt så løsner man nederst, også trekkes den ned. Men du skal ikke se bort fra at du får det samme problemet som de hadde på min bil, nemlig at det var rustet børr fast, og ikke var helt greit å få det ned... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 (endret) Jeg har smøregrav, tok ca en time. Dro den nedover under bilen. Husk 12kant på den ene bolten. Nederste. Fjernet den ene veggen i batterikasse2 for bedre tilgang. Og rustløser, i kveld- om du skal bytte imorgen. Av grunnen @trondshj nevner. Jeg gav min noen kakk, så kom den løs. Lykke til Endret 11. oktober 2018 av jorgenht Rustløser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2018 Eg var heldig da . Alt løsnet omtrent av seg selv . Job done . Steike for en forskjell . Og den gamle var jaggu tung å vri leddene på . Ny bil igjen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Hvordan gikk det med den lille slangebiten? Er ikke den litt vrien... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 1 time siden, jorgenht skrev: Hvordan gikk det med den lille slangebiten? Er ikke den litt vrien... Den ble vel galant oversett ....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 How to replace a Discovery 3 lower steering shaft.pdfHow to replace a Discovery 3 lower steering shaft.pdf 16 timer siden, oggioffshore skrev: Noen som har byttet? Er det mye og tid krevende . Jepp, og snart en gang til. Byttet på D3en for noen år siden, og skal til med D4en i måro. Eg har ikke grav, og syntes det var veldig trangt, og tok den ut oppover. Det ser ut for at det blir enda trangere nå på D4en. Eg har brukt veldagt beskrivelse om noen andre trenger å ta en titt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 Eg tok den ut nede . Kom overraskende lett ut . Og enkel å få på plass også . Tips fra UK gutta er å la den gamle stå i olje . Så løsner den og blir like fin .... Så eg gjør et forsøk på det . Koster så lite . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Fin den oppskriften Jeg skulle nok hatt den når jeg byttet for noen år siden... Utelot det punktet med rattlåsen og da ble det litt krøll Nå ligger det vel snart en «som ny» oljedyppet shaft på Finn.no eller hva Oggi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2018 2 timer siden, Norwegianwood skrev: Fin den oppskriften Jeg skulle nok hatt den når jeg byttet for noen år siden... Utelot det punktet med rattlåsen og da ble det litt krøll Nå ligger det vel snart en «som ny» oljedyppet shaft på Finn.no eller hva Oggi He he . Man får vel bare ta vare på den . Er jo ikke slitt . Eg brukte ratt låsen . Men er man 2 stk går det greit . Den går bare inn på akslingen en vei ...ihvertfall nede ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 eg prøvde å "fikse" min gamle nå før eg bestillte ny. Brukte bare mye WD40 og ikke olje, men det løste ikke saken, så det ble en ny. mulig olje er tinge? I så fall har eg snart to i reserve hold oss oppdatert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Min ble også godtt innsmurt med olje, og det hjalp. En stund. Men da det endelig ble byttet så var det bra med slark i selve leddet, så det var veldig behagelig å få noe nytt som var tight og fint. Forøvrig så fikk jeg en veldig irriterende knepping i styringen på tampen. Dette var forårsaket av slark i leddet og det faktum at det var rustet fast oppover, og dermed forplantet dette seg oppover mot rattet. Ha også i bakhodet at bevegelsen oppover er den samme som skal forhindre at rattet kommer inn i kupeen ved en kollisjon, selv om litt rust neppe forhindrer det ved en smell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Nå har den lagt i olje bad noen uker . Og virker løs og ledig . Så den får ligge som reserve del ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Må det unerbrettet av for å få smurt opp dækelskapet, eller kommer man til ved å ta av vesntre fremhjul og innerskjerm? Ikke lagt meg på rygg i sørpa enda... og gruer til sørpebadet egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Ser den vel inn i hjulkassa? Eventuelt fra motorrommet. Lang tut på sprayboksen så når du den. Så slipper du ned i snøen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 17 minutter siden, jorgenht skrev: Ser den vel inn i hjulkassa? Eventuelt fra motorrommet. Lang tut på sprayboksen så når du den. Så slipper du ned i snøen Skal godt gjøres å treffe uten å se hva man sikter på. Men om man legger en papplate eller lignende i sørpa, så slipper man kanskje å bli veldig våt. Det er litt vanskelig å se leddet, men det er fullt mulig å nå det med sprayboks eller pumpesmørekanne med lang tut når man ser hva man gjør. Det er litt sånn "bakenfor og ovenfor". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 17 hours ago, Glue said: Må det unerbrettet av for å få smurt opp dækelskapet, eller kommer man til ved å ta av vesntre fremhjul og innerskjerm? Ikke lagt meg på rygg i sørpa enda... og gruer til sørpebadet egentlig. Om du ikke har kjøpt et billig liggeunderlag ennå, så har du ikke hatt gammel bil lenge nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 forberedet, fant underlag å ligge på. Ser at i allefall det bakerste brettet må av for å se noe som helst og for å komme til. Ikke sjans i helsike å se via hjulbuen. Da sjanser jeg på at den holder 20 mil og ut dagen idag til jeg får parkert hjemme hos verktøyene mine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Tok den via hjul buen mener eg . Brette litt på inner skjermen . Så kommer man til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Får gi det et forsøk. Tenker jeg kommer til å bare sette den inn på spa. Kom nå en kneppelyd i rattet ved dreining og lys i ei airbaglampe. Jeg har nok ødelagt den doningen med å holde den på landeveien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Er nok leddet som er synderen mht kneppingen også, og det er to årsaker til det. Det har blitt slark i selve leddet, og kneppet du hører stammer fra denne slarken. I tillegg har den delen av leddet som skal skli opp og ned på akselen rustet fast. Dermed forplanter kneppingen seg helt opp i rattet. Airbaglampa må du nok ta en diagnose for å finne ut av, men sannsynligvis så er det et kabelbrudd under et sete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Bare å bestille nytt fra england da sporenstreks. Tviler den holder seg kjørbar sånn spesielt lenge. Servopumpa må jo lide noe jævlig om det er så med treghet i systemet. Er den jeg bekymrer for meg nå. takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Sprut på med olje, så skal du ikke se bort fra at det løsner, og du sparer servopumpa litt. Får du litt oppover akselen også, så kanskje det løsner litt der også. Der vil du uansett smøre opp så du får av leddet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Tror neppe servopumpa bryr seg om det er treghet i akslingen, eneste jeg kan se som kan ta skade av det må være lagring i tannstanga og evt tetningsringen.. Men få den med expressfrakt fra lrdirect f.eks så har du den på et par dager, har opplevd å få deler på døra dagen etter jeg bestillte dem Skal bytte min aksling nå snart også, den var nykkete, men ble plutselig mye bedre, så mulig den har løsnet litt etter sauefettbehandlinga av bilen i vinter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.