pirmin Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Som tittelt sier lurer jeg på hvorfor man må ha lengre bumpstops ved heving av bilen? Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. oktober 2018 Del Skrevet 11. oktober 2018 Av flere grunner. Akslingen står lengre fra ramma, og mår akslingen pendler vil vinkelen gjøre at hjulet vil ende opp i bakkassen. Ved heving brukes fjører med flere viklinger som er lengre når de trykkes sammen. Bunner fjørene før gummistopperne gjør det kan fjørfester rives av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallgeir Løno Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Fjærene tåler det nok fint, men mange setter på lengre støtdempere i forbindelse med heving. Dersom de blir montert på standard fester vil de bunne og potensielt bli ødelagt før aksling treffer bumpstops. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 13. oktober 2018 Del Skrevet 13. oktober 2018 Heving drar gjerne med seg mange ting og blir ofte ikke bra, hverken for lommebok eller bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Og ved heving setter man og gjerne på større dekk, og da kan dekkene ta i hjullbuene før bilen når bumpstops. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.