Gå til innhold

Bilder av rullemalte eller folierte biler, ubesluttsom!


Anbefalte innlegg

Å rullemale ting blir ofte helt ok, men riktig rull er vikti, styr unna di billige, eg rullemala minigravern min i fjor å da brukte eg benga medmlitt owatrol å skommgummiruller fra europris, var plaga med att selve rullen løsnet fra plastikken som holder den til rulleskaftet, nå var dette di smale rullene ca 5cm. Men resultatet vart helt greit,  har rulla forskjeligt med 2 komponent også, har gått helt greit det også, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

For en del år siden rullemalte jeg en ex-mil, ble fornøyd. Pusset ned, vasket over med noe (tror det var rødsprit eller lignede) og rullet med bengalakk og fin liten rulle. Fargen er gråfargen til Land Rover, som de blandet hos Jernia mener jeg å huske. 

10_-1039477290.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 8.05, Nils skrev:

Hei

 

For en del år siden rullemalte jeg en ex-mil, ble fornøyd. Pusset ned, vasket over med noe (tror det var rødsprit eller lignede) og rullet med bengalakk og fin liten rulle. Fargen er gråfargen til Land Rover, som de blandet hos Jernia mener jeg å huske. 

10_-1039477290.jpg

 

 

Hvor mye bengalakk gikk med for å male? 

Deler også tanken med trådstarter, kunne gjerne tenkt meg en grå patrol, men lurer på hvor mye maling som trengs til jobben. 

Holder det med et strøk, eller fler? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 11.59, SiggenRRC skrev:

 

 

Hvor mye bengalakk gikk med for å male? 

Deler også tanken med trådstarter, kunne gjerne tenkt meg en grå patrol, men lurer på hvor mye maling som trengs til jobben. 

Holder det med et strøk, eller fler? 

 

Eit strøk er ikkje nokk. 

Enkelte farger dekker bedre/dårligere enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp raptor lakk oss nomax  fås i alle farver helt råt gleder meg som en unge nå til min neste rrc blir raptor malt ,tåler busker kniv skraping og div uten det blir merker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilde av en defender med blå raptorlakk på finn, den så ikke bra ut. Har googlet litt og det ser ut som raptor fungerer i svart og gråtoner,  altså etter min personlige mening. Raptorlakken krever ikke like superjevnt underlag som andre lakktyper? Er lakken lett å påføre? Om man angrer seg, hvordan er den da å få bort?

Endret av pirmin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, pirmin skrev:

Så bilde av en defender med blå raptorlakk på finn, den så ikke bra ut. Har googlet litt og det ser ut som raptor fungerer i svart og gråtoner,  altså etter min personlige mening. Raptorlakken krever ikke like superjevnt som andre lakktyper? Er lakken lett å påføre? Om man angrer seg, hvordan er den da å få bort?

 

Norbond på Hamar, som selger Raptorlakk, er veldig flinke til å svare i kontortida, både pr telefon og chat på Facebook, om du foretrekker det.
Ikke svar på det du lurte på, men et godt ment tips, om du vil sjekke med " proffene" på området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venn skal mest sannsynlig ha slik raptor på hans mercedes ml. Kan legge ut bilder om noen ønsker det til våren... er spent på hvordan dette blir seende ut etter ett års tid... gøy prosjekt åkkesom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raptor påføres med egen sprøyte for Raptorlakk, sikkert ikke så vanskelig å påføre siden den er sturkturert. 

Dog ville jeg nok ikke valgt å lakke hele bilen med raptorlakk, Ja det er litt " in " akkurat nå for tiden, men passer nok best der det er ment å være som på

fangere, rocksliders, lasteplan og de nederste  cm av bilen

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Litt sesong basert - vente til sommeren og lakkere eller å rullemale i garasjen?

Fordelen med rull er for meg  brukevennlighet «da det ikke så farlig» 

3 liter til kroppsfarge og 1 liter Limestone.

Kjøpte halvblank maling fra Paddocs.

Jeg brukte rull på disse:

FDBCB290-C56A-4451-98C6-5D72F676004F.jpeg

CBBD233C-6F9C-4451-B7DF-50BB5DBB5389.jpeg

969453CD-1FCC-479C-8754-890A9A09AC2A.jpeg

Endret av f-r-lars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå ferdig med min 3 rrc skal på skilt til våren lakka svart raptor inne garage ingen støv eller lakk på noe annet en bil syns den ble fin je brutal rå ,,,,, men blir nok leitt å polere he he men lett å vaske da ting fester seg ikke så lett som vanlig lakk ujevnheter og småskader blir borte ,,brukte 4 liter totalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...