Gå til innhold

Spacere på Ex-mil


siglis

Anbefalte innlegg

Hei og hopp;

 

Mener dette har vært oppe før men finner ikke tråden. Har levert 255/100-16 dekka inn til omlegging og håper å få de i dag eller i morgen. Som tidligere diskutert så vil svingradiusen bli ytterligere forverret, så er inne på tanken på dette med spacere. Kun tanke foreløbig.

 

Ser det er 30 mm å få tak i til en fornuftig pris, feks. disse https://www.ebay.com/itm/Bulldog-30-mm-Aluminium-Land-Rover-Series-2-2a-and-3-Wheel-Spacer-Set-of-4/110846939378?hash=item19cefe10f2:g:N6wAAOSwRCpajywm&vxp=mtr . Hjula vil nok stikke litt uttafor så det må det evnt gjøres noe med. Men er det krav til feks. TUV godkjenning eller noen annen form for godkjenning på spacere? Tenker på neste PKK.

 

Og, er det evnt noen som har noen liggende som de kunne tenke seg å selge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nevnt tidligere i en av dine tråder om felger, at felger som bygger utover vil medføre tap av skjermer. Dette er 36,4" dekk. Du må bruke eksmillfelger. Du har montert på modular, og skal du bruke utbyggingsring i tillegg vil halve dekket stå utenfor bilen. En liten hump og skjermen er en saga blott.

 

Er svingradius en så stor bekymring er dette helt feil hjul, eller bil.

 

Jeg har kjørt mye med samme dekk og dårlig sving er det, men bilen skal nytes, så hva gjør det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rolf;

 

Ja der ser du hvor god jeg er til å lete. Får vente til hjula kommer hjem og på bilen og så får jeg se hva jeg gjør. Men, bygger modularfelgene mer utover enn ex-mil felgene så er muligens problemet løst? Skjermer kan modifiseres :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bygger litt mer utover. Det løser ingen problem. Jo mer utover jo mer plass må hjula ha fordi rulleomkretsen er så stor. 

Dette er prøvd ut fra fabrikken når forsvaret bestillte bilene med 9,0x16.

Dessuten er de så forb... stygt når du svinger. Ene hjulet under sjåføren og det andre foran bilen.

 

Vær så snill. Ikke skjær bort de fine skjermkantene bilen har. Kjøp defender istedet. Eksmill blir snart vanskelig å finne med verdens sjeldneste skjermåpning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lafterolf skrev:

Vær så snill. Ikke skjær bort de fine skjermkantene bilen har. Kjøp defender istedet. Eksmill blir snart vanskelig å finne med verdens sjeldneste skjermåpning. 

 

Neida, jeg har et par standard S3 forskjermer liggende så da blir det evnt dem :-). Må se hvordan dette blir når jeg får hjulene tilbake og på bilen først. Prøvde forøvrig å få fatt i x-mil felger, men de jeg ble tilbudt hadde kilopris høyere enn gull :-(

 

Defender har jeg hatt en gang og det holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humf :unsure:

 

Ja, ja, var det ikke kråkesølv jeg kalte prisen :rolleyes:.... Stemmer nok at det ligger rundt der Gaute. Synes det er mye for rustne felger med nedslitte dekk jeg, men om det er markedsprisen så er den vel det. Da må dekk av, felger sandblåses og lakkes, men om det er så sjelden vare er de nok verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Ble pent det der.

Ja tror det ble greit :-). Får prøve en tur til Vestby i morgen og se om det funker!

2 timer siden, telindnor skrev:

Du STORE verden. Dette ble gromt ja <_<

Vi KTM gutta kjører bare stort vi Terje :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første prøvetur utført. Kaffitreff i Vestby. Kjempebra og stor takk til organisator Kjetil. Og bilen og de dekka funker bra. Svingradius like elendig som før men grei nok. Måtte ikke justere på stopperne. Eneste utfordringen er speedometeret. Noen som vet hva de er kalibrert etter på x-mil? Lå en stund mellom Ås og Vestby i 110 sone men i høyre felt og holdt da trafikken. Viste vel 60-70.... 

 

Mange takk til Lafterolf som tipsa meg om dekkene :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen biler med omregningstabell limt på dashen.

Før kunne man rulle inn hos NAF og få sjekket speedometeret.

Da var de aller fleste speedometer mekaniske.

Dengang viste alle endel for mye pga høyde for slitasje mm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tilleggsspørsmål. Dekka stikker bittelitt uttafor skjermkanten. Det er vel strengt tatt ikke lov, men er dette noe en kontrollør ved PKK vil bry seg om? Tenker på om det er noen som har erfaringer?

 

Har jo et sett med 7,50 x 16 som sto på bilen og som jeg kan legge om til når den skal vises, men er jo litt tullete å beholde disse kun for visning... Eller jeg kan jo ha de og så låne/leie de ut til andre med samme problemet :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...