Gå til innhold

Hvilken oppgradering er DU mest fornøyd med?


Mrvikan

Anbefalte innlegg

Da jeg til stadighet kommer over små geniale tips dypt inni en prosjekt tråd så tenkte jeg kanskje dere kunne fortelle/dele bildet av den eller de oppgraderingene du har gjort som du er mest fornøyd med eller vil dele:)  Så kan dere samle de her.. 

 

Være seg lys, luft, varme, understell, motor osv... 

 

En genial ting jeg leste her om dagen gjaldt dårlig trykk i lufteanlegget, viste seg at en god del av luften kom ut bak høyre høyttaler. Kunne visst steke pølser på høyttaler dekslet kåt varmen sto på..! Dette løste trådstarter enkelt ved å demontere høyttaler å tette hullet, enkel fiks på 10min, "bakoversveis" fra vindusventilen ble resultatet. Ikke kostet det ei nyre heller.. 

 

Nå vet sikkert majoriteten av dere her inne om samtlige triks å oppgraderinger, men det dukker til stadighet opp jomfruer (deriblant undertegnende) som veldig gjerne vil høre, se å lære fra dere. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover selve oppgradering fra 90 til 110, ville jeg liste de følgende, rangert etter størrelse på den opplevde forbedringen:

- Puma XS seter

- Taktelt

- Hjemmelaget markiser på 3 sider av bilen

- Skuffeseksjon for oppbevaring av verktøy og campingsutstyr

- Dual Luna m. dobbelt batteri

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Releet til vindusviskere foran var veldig kjekt. Gjør at du kan sette laaaaaaange og korte intervaller. Søk Vw 99 relay på ebay, mitt kostet 82,- brukt. Disse dele pusherne rundt om tar 3-400++ såvidt jeg kan se?

Original releet til viskerne skal kunne brukes bak, for å kunne få intervall der og mener jeg å ha lest. Andre som kanskje vet?

 

Mener å ha lest om en lilla ledning bak ved høyre høyttaler som kan brukes til f.eks usb. Noen som har moddet?

 

Kjøpt et sett med noe vindusvisker slange og dyser som skal kobles opp, men har blitt liggende. Dette er disse en kobler på visker eller arm, og får 4 stråler, 2 opp og 2 ned.Med tilbakeslagsventil så du ikke visker tørt.

 

Ellers har jeg installert dab, og tipset er vel å kunne bruke original antenna med antenne splitter, men dette har jeg heller ikke prøvd. Så skal man kunne unngå installasjon av glass antenna som følger med eller kjøpes separat.
 

Installerte Mud stuff sin lampe med hvitt og rødt lys i dag, og kjøpte i tillegg ny led pære til lampa bak i bilen. Fantastisk forandring foran selv i dagslys, bak må jeg sette i pæra.

 

EGR Kit ligger, sammen med rock sliders, dog guard, Koni heavy tracks, nytt sete skum til ryggen og noe annet som skal på etterhvert. Bør være oppgraderinger som gjør meg fornøyd tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla er til diverse strøm, ligger vel og en under høyre bakskjerm/side bagasjerom til lading i hengerkontakt om jeg ikke husker feil...

Ellers er det en god investering å hive ei haifinne eller kort piskantenne på taket til DAB, plassering kombinert med jordplan gir vesentlig forbedring i mottak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Plukker opp en gammel tråd, da denne kan være veldig nyttig. Dette er det jeg har gjort med bilen som har gitt mest glede:

 

Webasto airtop 2000! Er så utrolig fornøyd med denne, så må anbefale den videre. Nå er det frem med bjørkerisen!

 

Pioneer spiller med Dab +, konverter så jeg kan bruke antennen som allerede finnes på bilen, med en mikroforsterker, aktiv 8" sub og 2 x 6x9 høyttalere i tillegg til allerede oppgraderte høyttalere foran har hjulpet veldig godt på lyden.

 

Ellers hjalp det veldig å installere hovedlykter med klart glass, gode pærer fra Phillips og kabelsettet fra Biltema.

 

Min bil var en 9 seter, som gir "bragging rights" men det var jo svært sjeldent behov for det.
Så det å fjerne de 4 i baksetet var også noe som ga bedre lastekapasitet.

 

Mantec reservehjulsholder! Et must om man har reservehjulet montert på døren. Meget godt fornøyd med hvordan denne holder seg, og bakdøren har uten tvil godt av det.

 

Årlig behandling hos Oslo Antirust gjør også godt! Er vel ingen oppgraderinger, men nevner det likevel

 

Fremtidig ønskeliste:

Roamerdriver

Stor cubbyboks fra Exmoore

Støyisolering

Hundegitter

 

på sikt, nye seter fra Exmoore

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ovennevnte pluss:

Hjelpefjær på clutchpedal er en liten ting , men akk så glade mange er blitt i den.

Sperrer og winch har jeg brukt mye.

Tetting av tak pågår.

Montering av cruisecontrol jeg har liggende ......

 

Quickshift girspak står på ønskelisten.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg så langt er mest fornøyd med

Lysforsterkerkit + nye klare hovedlykter = godt med lys. 

Løfting av cubbyboks til å passe som albuestøtte

Lydisolering av kupeen = mulig å konversere i fart og mulig å høre musikk...

Bedre lydsystem = gir mest mening i kombinasjon med forrige punkt.

Skinner som flytter førersetet bakover = en nødvendighet for oss som er lange

 

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
1 time siden, Gin skrev:

Ser dust ut, men er genialt. Kan trekke henger og bruke sykkelstativet samtidig. :D

 

2721BBED-1228-40EE-BAD5-08D0F52DC996.jpeg

 

 

Dust for noen og genial for andre.

Har tilsvarende da vognplassert sykkel ble vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2019 den 13.24, tigergutt skrev:

Oppgradere til 188 hjulhester på min slitne TD5 (2001)

Hvem, hva hvor tunet du den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Synes dette ble bra, og hjalp endel på støy. Matter fra wright offroad. Mattene er formstøpt. den ene delen dekker hele setekassa, den andre dekker fotbrønn og girkasse tunnell, og den siste dekker torpedovegg, men den brukte jeg ikke da det eksisterende er omfattende. Installerte også chubby box fra britpart. Dette hjalp på norgesferie komforten. 

 

 

 

IMG_20200709_170800.jpg

IMG_20200712_211157.jpg

Endret av Ivers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...