JorgenJ Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Hei, Jeg hadde min Disco 2 med TD5 P10 på PKK for noen uker siden. Der var det en feil og det var avgass.. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg peilet oljen og den var langt oppe på peilepinnen. 14L med olje i sumpen. Mistenker at det er diesel i oljen da bilen ikke bruker noe kjølevæske. Er det nok å bytte tetninger på injektorene? Toppen er ikke sprukket. Alt av erfaringer med lignende problem tas i mot med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Du kan jo starte med å bytte kobberskiver og o-ringer på injektorene. Så får vi håpe at påstanden om mangel på sprekk i toppen holder vann (pun intended) Trenger ikke bruke vann selv om det er sprekk i dieselgalleriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JorgenJ Skrevet 9. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2018 Ut i fra hva jeg kan se er det ingen synlige sprekker i dieselgalleriet. Jeg har bestillt et sett med tetninger til injektorene. Er det noen som vet om det finnes en guide for bytte av tetninger her på forumet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 Sjekk LR-wiki. Bør finnes noe der . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 9. oktober 2018 Del Skrevet 9. oktober 2018 (endret) 8 timer siden, JorgenJ skrev: Hei, Jeg hadde min Disco 2 med TD5 P10 på PKK for noen uker siden. Der var det en feil og det var avgass.. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg peilet oljen og den var langt oppe på peilepinnen. 14L med olje i sumpen. Mistenker at det er diesel i oljen da bilen ikke bruker noe kjølevæske. Er det nok å bytte tetninger på injektorene? Toppen er ikke sprukket. Alt av erfaringer med lignende problem tas i mot med takk Hei og velkommen til verdens beste forum. Jeg har selv vært gjennom det du beskriver, så her er litt tips: når du tar ut dysene skal du se med veldig godt lys nøye på kanten til hullet der dysene sitter det du helst ikke vil finne er dette Bilde av sprekk i dieselgalleri ikke kjør med bilen med olje diesel blanding. Jeg vil sterkt anbefale å kjøpe en Haynes bok for bilen, før du starter. om det skulle være toppen, så er det en jobb som er handterbar for de fleste av oss. Leif ove Endret 9. oktober 2018 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JorgenJ Skrevet 11. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2018 Takk for tips Leif Ove. Haynes boken har jeg :-) Dysene skal ut når verktøyet kommer i posten. Om det skulle vise seg å være toppen blir den byttet ut med en spansk topp. Bytte av topp er ikke noe jeg er fremmed for siden jeg jobber som motormekaniker til vanlig. Vet du om injektorene kan overhales? Er det mulig å bytte dysespisser og innmat i de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 6 timer siden, JorgenJ skrev: Takk for tips Leif Ove. Haynes boken har jeg :-) Dysene skal ut når verktøyet kommer i posten. Om det skulle vise seg å være toppen blir den byttet ut med en spansk topp. Bytte av topp er ikke noe jeg er fremmed for siden jeg jobber som motormekaniker til vanlig. Vet du om injektorene kan overhales? Er det mulig å bytte dysespisser og innmat i de? Da har du et bedre skru utgangspunkt enn flere av oss. Om injektorene kan overhales, har jeg ikke hørt om. Kan ikke huske å ha hørt om noen som måtte bytte dem heller. Krysser fastnøkler og skrujern for at det kun er tettinger. Vanligvis gir dårlige tettinger startproblemer, og i hverste tilfeller rotete gange. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. oktober 2018 Del Skrevet 12. oktober 2018 Tettingene og symptomene Leif Ove nevner gjelder kobberringene. Lekkasje forbi O-ringene gir sjelden andre symptomer enn høyt nivå på peilepinnen til å begynne med. Etterhvert vil manglende smøring , inntak av olje og diesel-blanding i åndesystem , mm. avlive maskinisten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Ikke nødvendigvis en fiks til problemet, men en fiks for å få bilen igjennom EU-kontrollen; hell oppi noen liter parafin (30% blanding i forhold til diesel). Parafin flyter på dieselen og brenner først på lavere temperaturer. Dette er magisk til avgassmålingen på PKK. Da har du ihvertfald et rullende prosjekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 5 timer siden, SiggenRRC skrev: Ikke nødvendigvis en fiks til problemet, men en fiks for å få bilen igjennom EU-kontrollen; hell oppi noen liter parafin (30% blanding i forhold til diesel). Parafin flyter på dieselen og brenner først på lavere temperaturer. Dette er magisk til avgassmålingen på PKK. Da har du ihvertfald et rullende prosjekt Selv fyller jeg ren biodiesel på alle diesel biler som skal på EU kontroll, all svartrøyk, sot og andre uhumskheter forsvinner med en gang. Eco1 heter stasjonene du får dette på. Polar 2G heter dieselen og har vist bedre kulde egenskaper enn vanlig diesel. Jeg har en Mercedes 270 ML som ryker svart selv på tomgang og lukter sur uforbrent diesel. Med en tank biodiesel så går selv den igjennom EU kontroll Hver gang jeg er sørover så fyller jeg opp alle reservedunkene mine og fyller det på den gamle parafin lagertanken hjemme, da kan jeg fylle når motor trenger en rens og til fremtidige kontroller. Injektorene kan ikke overhales i Norge, kun et fåtall spesialverksteder rundt om i verden har utstyr til den jobben. Injektorene produseres ikke lenger, så brukte fra utlandet er løsningen hvis de må skiftes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 På 23.10.2018 den 13.17, tiopet skrev: Selv fyller jeg ren biodiesel på alle diesel biler som skal på EU kontroll, all svartrøyk, sot og andre uhumskheter forsvinner med en gang. Eco1 heter stasjonene du får dette på. Polar 2G heter dieselen og har vist bedre kulde egenskaper enn vanlig diesel. Jeg har en Mercedes 270 ML som ryker svart selv på tomgang og lukter sur uforbrent diesel. Med en tank biodiesel så går selv den igjennom EU kontroll Hver gang jeg er sørover så fyller jeg opp alle reservedunkene mine og fyller det på den gamle parafin lagertanken hjemme, da kan jeg fylle når motor trenger en rens og til fremtidige kontroller. Injektorene kan ikke overhales i Norge, kun et fåtall spesialverksteder rundt om i verden har utstyr til den jobben. Injektorene produseres ikke lenger, så brukte fra utlandet er løsningen hvis de må skiftes. Resultatene du nevner om biodiesel har jeg også god erfaring med. Men....en ting jeg er noe forundret over, er brukte injektorer bedre i utlandet en de som er her i landet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 På 9.10.2018 den 17.09, JorgenJ skrev: Er det noen som vet om det finnes en guide for bytte av tetninger her på forumet? Ikke på forumet da, Det er ikke behov for noe spesialverktøy. Injectorene vippes lett ut med en unbrakonøkkel eller noe annet vinklet. Endel guider styrer med en låsepinne for kamdrevet, noe som er bare tull siden motoren må tørnes flere ganger i løpet av jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 På 27.10.2018 den 9.50, clausen skrev: Resultatene du nevner om biodiesel har jeg også god erfaring med. Men....en ting jeg er noe forundret over, er brukte injektorer bedre i utlandet en de som er her i landet? Vel, brukte og brukte. De jeg kjøpte var brukte, men rengjort, trykktestet i benk og med 6 mnd garanti. Fikk 5 stk for 1500,- pluss frakt og mva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 2 timer siden, tiopet skrev: Vel, brukte og brukte. De jeg kjøpte var brukte, men rengjort, trykktestet i benk og med 6 mnd garanti. Fikk 5 stk for 1500,- pluss frakt og mva. Det var nå i hvertfall en grei pris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.