Gå til innhold

D4, 2011 modell - USB filformat og kapasitet


Mandrew

Anbefalte innlegg

Har kjøpt min første disco i sommer, og er superfornøyd med bilen.
Har hatt noen mindre saker som jeg har fått fikset på den (skiftet bakre høyt bremselys, byttet kjøletank, og fått skiftet defekt deksel i midt konsoll)
Hadde også bilen inne til flushing av gearkasse og tok oljeskift samtidig. Kassa var mye mere tight etter flushing, og sletting av adaptivt minne.

Så endelig til spørsmålet. På denne 2011 modellen er det et relativt greit og enkelt mediasenter montert.
Men jeg har forsøkt å få til lesing fra USB Flash minne her, uten hell. Har testet med ett par forskjellige str, fra 8 GB til 16 GB.
Og har testet med NTFS, FAT & FAT32 formatering på disken. Har også lagt inn filer i en mappestruktur som en YouTube video forklarte meg.
Er det noen her som kan fortelle meg hva som er riktig her? filformat, str på disk og event hvilken type usb version som støttes? Mulig at kanskje ikke USB v 3 er støttet??

Har også et spørsmål vedr kart oppdatering for norden/ europa. Er dette noen man kun få oppdatert på godkjent LR verksted , eller finnes det noen muligheter for å oppdatere dette selv via USB?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både FAT og FAT32 skal være støttet av multimediasystemet. FAT er jo ganske håpløst, siden det ikke har mulighet for særlig store partisjoner.

 

Multimediasystemet leser mappestrukturen, så den tror jeg du kan organisere omtrent som du vil, men jeg har hørt om problemer med å lese filer som ligger på "rot" i mappestrukturen, så musikkfilene bør legges i mapper.

 

For meg så fungerte det på første forsøk.

 

Kartdata tror jeg oppdateres via DVD, men det er det andre her inne som kan fortelle mer om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en DVD-spiller under høyre forsete, så er det som i d3 og da får du vite mer om oppdateringsprosessen her:

https://www.youtube.com/watch?v=VdYfxG8uuZ0

 

Det er vel strengt tatt DVD'en som har infoen, vil jeg tro... problemet er bare at den må være kompatibel med det navigasjonssystemet er programmert til å forstå.

Som det står skrevet - det er bare orignalprodusert vare som er garantert skal fungere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som om oppdatering av navigasjon på D4 fra 2010 og fremover (samt Evoque, RR Sport++) ikke er en DIY-jobb. 

 

Etter hva jeg har lest meg til så langt, så fikk navigasjonssystemet en harddisk, og det er muligens ikke helt rett frem å oppdatere...

Med forbehold om å ta veldig feil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...