Gå til innhold

Bytte intercooler


tnj

Anbefalte innlegg

Kikket jo litt på kitet med radiator og intercooler, men fikk med sistnevnte da jeg hentet bilen.

Klok av skade ventet jeg til etter Danmarkstur med å bytte, fikk og sugd tak i nye slanger som byttes når den først er ute.

Så gikk det som jeg regnet med, det var et men...

De to mutterne som holder ladeluftkjølerfaenskapet på plass mot radiatoren er rustet fast.

Da ble det kapping av innfestinger på gammel ladeluftkjøler, i morgen skal jeg kose meg med baufilblad og lage to snitt på hver side i plastikken til radiator så jeg får ut boltene med mutter sideveis.

Så setter jeg inn nye bolter bakfra, prøver å få inn noen skiver i slissa der mutter i dag sitter for å stabilisere, og setter mutter inn forfra.

HilsenTerjesomabsoluttikkeharfritidsproblemer :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kappet plastikk i ytterkant slik at skrue og mutter lot seg overtale sideveis.

Kappet og begge pinner nederst på gammel intercooler for enklere å få den ut.

Nå gjenstår å finne frem et par skruer av litt lengre overbevisning slik at ikke intercooler tipper fremover.

De to minste slangene var særdeles bløte i gummien og sikkert smarte å bytte i samme slengen.

Men så ble det veldig dårlig arbeidslys...

20181007_134648.jpg

20181007_133542.jpg

20181007_134244.jpg

20181007_190910.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...