Atle3 Skrevet 6. oktober 2018 Del Skrevet 6. oktober 2018 Hvordan angriper man dette? Kan sylinderforinger flytte på seg hvis man tar i for hardt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Da tror jeg du kvalifiserer til OL i en eller annen gren. Men å køle på med rå vold før man har sjekket ut grunnen til problemet synes jeg er dumt. Hva er forhistorien? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 Den har bare stått i 5-6 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Ute? Har det kommet inn vann i motoren? Hvordan tenkte du å dra rundt motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 Står I bil med panser lukket. Tenkte og dra den rundt med latmansarm. kanskje ha litt diesel I sylinderen først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Ut med alle pluggene og skvett diesel i hvert hull. La stå noen dager. Sjekk også at det ikke er starter som har kilt seg i startkransen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 På gamle traktorer pleier vi å ta ut starter og bryte på startkransen. Veiva er ikke sterk når du legger mye moment på bolten. Samme med rullstart. Flere som har ødelagt veiv med sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 Takk da prøver jeg det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fosen Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 Har ikke erfaring med V8 på dette, men på Fords gamle V4 hendte det at vippearmene satte seg. Der ble det bøyde støtstenger ved for mye vold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 13. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2020 Har endelig fått sjekket denne motoren. Skrudde ut pluggene og en sylinder var fylt med vann (ikke frostveske). Kondens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 Da skal den ha stått lenge for å fylle opp. Sannsynligvis rent inn via innsug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 14. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2020 Litt rart da luftfilter og panser er på. Men har hatt i rust løser. Løsne starter å prøve med brekkjern på svinghjul etter en stund. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. mai 2020 Del Skrevet 14. mai 2020 Det funker greit på gammalt jern. Litt usikker på nyere. Uansett er det " live or die " . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avdem Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 Prøver å redde ein gammal gråtass som har stått i 15 år og som sto bleng fast da eg begynte, fylte på diesel som sto i ein månad, sto like fast. Plukka av toppen og blanda inn litt ATF i tillegg og lot det stå nokre veker, da løsna tre av stempla utan maktbruk. Nummer fire tok med seg sylinderforinga opp når eg brukte brekket på startkransen så der blir det litt ekstrajobb...... Det skal vel litt meir til for at det skjer på ein 3.9.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.