Gå til innhold

Olje i luftfilter og lekk automatkasse


Howard

Anbefalte innlegg

Hei

gjorde service på 2010 D4 i dag og oppdaget et par skumle saker jeg håper å få litt hjelp med..

1: Det var olje i luftfilteret, så ut som det hadde kommet fra den slangen som går ned fra boksen og ned på siden av motor. Ikke mye, men ca 1 dl som lå i bunn av boksen. Hva kan det være? PCV ventil?

ingen røyk ved oppstart eller kjøring.

 

2:

Fikk byttet filter og flushet kasse i Danmark i 2016. Nå oppdaget jeg at det svetter bra under bunnpanna på kasse, så ut som det kom fra bunnplugg. Når jeg forsiktig forsøkte å stremme den kjentes det ut som om gjengene var røket, turte ikke prøve mer... Er redd dette har vært sånn siden flush, kan jeg på noen måte peile olje for å sjekke at jeg ikke kjører tom kassen?

evt quickfix om gjengene har røket?

 

Som om ikke det overstående var nok, ved bytte av dieselfilter klarte jeg å knekke sensoren på filteret:(.. Pga behov for bilen må jeg kjøpe ny hos forhandler, hva koster denne ca?

 

vedlagt bilder av bunnpanne på automat

D9992406-E970-47B7-818B-65BF2BE213E5.jpeg

E557AB29-B6A5-44DB-85EE-7D6583BFCA41.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...