Gå til innhold

Kjøpe disco 3


Knutb

Anbefalte innlegg

leiter på Finn etter disco 3 og ser at de ligger lenge på nettet og til svært varierende priser uten at tilstanden tilsier stor forskjell i pris. Er det noen som kan gi meg tips om hva å se etter i annonsen evt spør etter uten å reise å se på pga avstand. Ser på Finn kode 8745624 pga pris og at den ser noenlunde bra ut, har fått bilder på Mail av interiøret som ser bra ut. Noen som føler seg kallet til gi noen tips

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står i teksten er jo dyre deler som er skiftet vel? Og glødeplugger er man jo ikke alltid like heldig med å få ut hele, så det er vel pluss. Er noen tråder her om kjøp av Disco, og mye som gjelder D4 er gjeldende for D3 og motsatt- les disse. Godt. Og kanskje noen av grasjetrådene- der er det mye godt og vondt. 

Ville kanskje ikke kjøpt usett/uprøvd når det kommer til en sånn bil. Det hender jo det kan bli litt mangler, og dertil lavere pris? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om mye av det dyre og kompliserte er utført ja. Eneste jeg kunne ha vært negativ til på den er at den "bare" er en SE.

 

Ellers så er det bare å lese trådene her om kjøp av D3/D4 som jorgenht sier. D3 og D4 er jo samme grunnkonstruksjon (og litt mer enn det), så det meste som gjelder for D4 vil også gjelde for D3. Formidable kjøremaskiner begge to. :)

 

Edit: Hadde ikke kjøpt en D3/D4 usett nei, ikke med mindre det var snakk om en bil med under 30.000 km på telleren. Og de begynner å bli sjeldne. ;)

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Knutb skrev:

Takker for svar. Tenker ikkje å kjøpe usett men greit å kjenneres synspunkter før en kjører land og strand rundt. Hva er den store utstyrsforskjellen på HSE /SE

knutb

 

Ja... Omtrent like mye som forskjellen på temperaturen på en kald og en lunken Cola.

 

Spøk til side. Det varierer veldig. En godt utstyrt SE kan være vel så godt utstyrt som en HSE, men det varierer. Det finnes vel en og annen tabell som viser forskjellene i standardutstyr. Men så kunne jo første kjøper legge til utstyr...

 

Om du synes bilen har det rette utstyret, så løp og kjøp (gitt at bilen er høvelig i vater), men på bruktmarkedet så er det mange som er blinde for annet enn HSE. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekket ut den bilen. Utrolig mange som er helt opphengt i HSE og det er jo helt topp hvis du synes SE er bra nok for deg(prut som f) Har selv en SE og er fornøyd med det. Den kjører like godt, kommer like godt frem osv osv selv om den mangler skinnseter, navi og sotede ruter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og SE, men med navi og 4x4. Fruen ønsket ikke skinn, så det passet jo. Navien er jo utdatert, 4x4 skjermen er kjekk, men minste stereoen kan kanskje byttes ut litt enklere-uten fiberoptikk/ BUS? Fordel i disse DAB+ tider? :lol:

 

Forresten @trondshj, nå er du kanskje tilbake fra Krakow? ;)

Endret av jorgenht
Hvor er RRen spottet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, jorgenht skrev:

Har og SE, men med navi og 4x4. Fruen ønsket ikke skinn, så det passet jo. Navien er jo utdatert, 4x4 skjermen er kjekk, men minste stereoen kan kanskje byttes ut litt enklere-uten fiberoptikk/ BUS? Fordel i disse DAB+ tider? :lol:

 

Forresten @trondshj, nå er du kanskje tilbake fra Krakow? ;)

 

...ikke glemt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt en bil som har hatt hyppige oljeskift. 2400km intervall er mye, jeg synes det er alt for langt med tanke på at det bare er litt over 5 liter olje på motoren. 

 

Samme med automat. Unngå biler som ikke har byttet olje, og for all del unngå biler med nyflushet kasse. 

 

Dekk koster litt. Ordentlige sommer og vinterdekk blir fort opp mot tjue tusen. 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Jeg bytter hver 1000 mil. Sikkert for ofte, men jeg har råd til olje, men ny motor er dyrere.

Veldig enig med Laftis denne gangen også-_- For De bilene er det absolutt det beste du kan gjøre for ett håp om å oppnå lang km stand.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å ligge på 10-12’ km litt etter som været den helgen jeg planlegger skift. Men det er generelt på alle biler jeg har hatt. Som @lafterolf ser jeg at 5,5l litt oftere er billigere enn ny motor :unsure:

Sperre bak var det vel ikke så mange som kom med, men sentersperre har vel alle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lafterolf skrev:

Det mangler en null. 2400 mil og 24.000km.

 

Jeg bytter hver 1000 mil. Sikkert for ofte, men jeg har råd til olje, men ny motor er dyrere.

 

Da er vi enige. Jeg kjører så lite, at jeg stort sett bytter olje en gang i året. Føler på meg at det er lurt ta på ny, fersk, fin olje før den kaldeste tida, så det blir ofte sånn litt tidlig i desember, her på østlandet er jo desember-januar-februar de månedene det er skikkelig kaldt, og da "føler jeg på gikta " at ny, fersk olje smører bedre om man må kaldstarte litt innimellom. 
Jeg bruker motorvarmer når jeg kan, for en steinkald diesel er ikke helt pen å høre på når den banker igang i 20minus, selv om den klarer det.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jorgenht skrev:

Jeg har pleid å ligge på 10-12’ km litt etter som været den helgen jeg planlegger skift. Men det er generelt på alle biler jeg har hatt. Som @lafterolf ser jeg at 5,5l litt oftere er billigere enn ny motor :unsure:

Sperre bak var det vel ikke så mange som kom med, men sentersperre har vel alle? 

Takker for den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Norwegianwood skrev:

Her er det svar å få alltid! Armlene er ikke standard annet enn på HSE mener jeg.

...og man kan få svar på bortimot alt fra mekking og sveising til dyrehold, støping til strikkeoppskrifter, og verktøyprat til svangerskapskvalme. Ok. Kanskje ikke sistnevnte. Men resten tror jeg vi har dekket. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Norwegianwood skrev:

Her er det svar å få alltid! Armlene er ikke standard annet enn på HSE mener jeg.

ok , det står midtarmlene i annonsen men på bildene eg har fått av inventar ser eg ikkje noe armlen hverken oppslått eller nedslått så selger tenker vell på oppbevaringsboksen mellom setene og att han har sitt på det tørre når han skriver midtarmlene. Så spørsmålet er MÅ man ha armlen eller ikkje i en disco 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lafterolf skrev:

Du vil savne armlene. Jeg ville ikke kjøpt uten.

Tenker det samme, er vandt med det fra nåverende og tidlige biler og ser det nesten som et must i en disco

 

1 minutt siden, Hanslr skrev:

Syntes midtkonsollen fungerte helt greit som armlene inntil jeg fikk inn seter med armlener på.

hva betalte du for nye seter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...