Gå til innhold

Automatkassa hopper ut an gear


Purdey

Anbefalte innlegg

Har en 4'r fra 2010. Automatkassa har begynt å hikke. Plutselieg hopper den ut av Drive og går i nøytral. Ganske kjipt når en er ute å kjører. Dette har skjedd flere ganger. Virker som om det er dårlig kontakt i gearspaken eller noe. 

 

Noen som har opplevd lingnende og har noen ide om hva det kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har 6trinns automat?

 

Skift denne:

 

https://www.advancedfactors.co.uk/kit500-discovery--sport-zf-6-speed-auto-selection-linkage-kit-lr012704-tzt500040-vyh500020-3775-p.asp

 

Holder ofte å smøre opp den gamle, men problemet kan komme tilbake.

Sitter på høyre side av girkassen. Må av med beskyttelsesplaten under girkassen for å se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg kjører, så er den i D. I dag skjedde det to ganger da jeg skifter fra revers til drive så ville den ikke i drive og forble i n.

Også to ganger mens jeg kjørte, etter at jeg hadde bremset. Så hoppet den ut i nøytral. Tar så spaken i nøytral og tilbake i drive for å koble inn gearet igjen. 

 

Må bare også legge til og hive meg med i halelujakoret og innrømme at jeg er nesegrus førnøyd m bilen. Den er himmelsk. Og jeg er ingen petrol head! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Purdey skrev:

Sendte bilen til doktoren med instruks om å sjekke den hendelen som tipset over. Det var ikke den som var årsaken. Nå automatspesialist neste.... 

 

Kjedelig.

 

Hold oss oppdatert om hva som var årsaken til problemene når du kommer så langt. Det er jo ikke helt usannsynlig at flere av oss kan risikere å oppleve samme problem, og da er jo erfaringer alfa og omega. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig... Drøssevis som har hatt problemer med lignende, hopper ut av gir, girspaken går tungt, får ikke satt den i gir. Alltid vært samme løsningen. 

Sikker på at du ikke gikk til feil doktor? <_<

Eventuelt spent på hva annet det kan være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sorry for sen oppdatering. Men dere hadde helt rett. Den kilte seg plutselih helt fast så måtte få den kjørt til spesialdoktor. Fikk anbefalt Oslo automatgear på skjetten. De tok den av renset og smurte godt opp igjen, 

2000kr. Ble så happy at han fikk byttet ut filtersettet og flushet gearkassa i samme slengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...