Mr.Trucker Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Hei, fått feil på EU kontroll på 5.3.4: opphengskuler og ledd. For stor slitasje på kingbolt og/eller i foringer eller i opphengskuler/ledd, nedre, bakre, begge sider, 1 aksel. Sliter litt med å finne riktige deler. Noen som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 https://www.advancedfactors.co.uk/lr051586-lr055291-53-14-610-0000hd-meyle-hd-solid-front-lower-arm-rear-bush-705522-p.asp Du trenger bolter og. Middels sjanse for at bolten på denne foringen har rustet fast i foringen og alt må kuttes av. Mange mener det er greit å skifte hele bærearmen. Disse er anbefalt og har god garanti. https://www.advancedfactors.co.uk/kit630-meyle-hd-front-lower-arms--bolt-kits-rr-sport-discovery-3--4-4-year-warranty-707241-p.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2018 Har kikket litt under bilen nå, men det du linket til her er vell fremme? Det er bakre som er gåent med meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Hva er det som er gåent bak. Jeg ble hvertfall ikke klok av beskrivelsen da det er nok å velge mellom der bak. "Bakre, nedre" var enkelt nok. Men er det fremre eller bakre foring på nedre bru, eller er det ytre kule på nedre bru? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Det står 1 aksel, altså første aksling=fremme. Nedre bakre=nedre arm, bakre foring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Kanskje jeg må lære å lese bedre? Men når du allikevel må ha bilen til 4-hjuls kontroll ville hvertfall jeg tatt kit'et med begge nedre armer og bolter, og bare droppa å bytte bakre foring. For før eller siden må du bytte nedre bærekuler foran. Du skal ha ganske fet presse for å få ut den foringen, og så skal den presses inn i en gitt stilling. Men det er det minste problemet om du bare vil ta jobben. Jeg ser at det kit'et har også bytta bort olje foringen som er den som er røket hos deg. Jeg har også montert bruer med vanlig foring bak etter begge mine oljeforinger røk ganske samtidig. Med den prisen som er på komplette bruer, bytter hvertfall jeg parvis om en foring er røket på ei bru. For jeg må uansett på 4-hjuls kontroll, så da passer jeg på at jeg får mest mulig valuta for kontrollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 7. oktober 2018 Del Skrevet 7. oktober 2018 Mener det er LR051586, se tegning på https://www.advancedfactors.co.uk/front-lower-arms--fittings-139-c.asp Bestill gjerne en ekstra foring - det er fort gjort å presse sund den nye og synd å vente på ny når du står der… De satt dessuten litt hardt, tror jeg presset rundt 10 tonn før de slapp, men det er jo kurant å gjøre da hvis armene ser greie ut og du får dem ut hele. Kan jo alltids bytte kula RBK500280 også når du først har det løst, men er jo ikke nødvendig dersom de funker. Inspiser og vurder også bremseskjold når du først er i området. Ikke glem nye bolter og muttere. Sist byttet jeg hele armen, av typen Hanslr foreskriver. Det funker greitt men den er merkbart stivere i foringen, så nå om dagen spretter jeg bortover veien og kommer trolig til å fortsette med det selv om komforten var litt bedre før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Trucker Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 Supert, takk for hjelpa. Da skjønner jeg hvorfor alt så bra ut bake når jeg sjekket der i går:p da er det bare å bestille tenker jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.