Gå til innhold

Disco v8 2001


Dan

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si, men drivstoffpumpe kanskje?

 

Eventuelt at tenningen brått forsvant, men det tror jeg ikke skjer så ofte. 

 

Prøv å starte bilen, og sjekk plugger. Er de våte, så får motoren bensin, og du mangler sannsynligvis gnist. Er de tørre så er det nok manko på bensin frem til motoren. :)

 

I alle fall et sted å starte. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn plutselig stans uten å få start igjen,  ( når motoren går rundt med starteren og ikke fyrer ) kan meget sannsynlig være en defekt veiv sensor. sitter nede på venstre side av motoren inn mot startkransen.

Heter Crankshaft position sensor på språket som brukes over dammen.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Dan skrev:

Gutta sier motor ikke går rundt 

 

4 timer siden, Dan skrev:

Får ikke dreid motor

 

Huff, ja det er noe helt annet. Da er den kanskje skjært.  Av med Viftereim  og ut med plugger. Prøv så å dreie motoren med en stor skralle nøkkel rett på veiva sitt reim hjul. Ha kassa i fri. Går det ikke nå, så ta av bunnpanne og fjern starteren og prøv igjen - se etter obstruksjoner.....

Går det ikke da heller. Er motoren havarert/ skjært - og riktig at det er mulig at oljepumpen er årsak.

 

Burde være under 1 time arbeid å konkludere med om Rover V8 motoren er havarert /skjært eller ikke for ett auto verksted, men vifte reima må av først. 

 

Mvh Brage 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Brage

Tja kosta meg røfflig 7000 å få konstatert motor havari 

Ink skifte av sensor !!! 

Noen som har en idé om hva motorbytte bør koste ( bare jobben ) fikk ca 22000+ mva 

Blir nok litt penger ut ja , ny blokk ca 30000

Ny topp 10000 +en drøss annet 

Her må det tenkes 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7000,- What??

Også skiftet de crancksensor bare på måfå. Cranck( veiv ) sensor diagnose sannsynligheten var jo kun gjeldende om motoren gikk rundt med starteren og ikke tente.

 

Prisene på motor finner du hos: RPI engineering, V8 developsment, V8tuner.co.uk +moms+ frakt.

 

Mvh Brage 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er svært forbauset om det var hos Techno classic du hadde bilen inne for feil søkning.

 

For det første så skal de kunne Rover V8 meget godt. Da den sitter i RR, disco, jaguar MG osv.. 

 

1. Hvis motoren ikke klarer å dras rundt med starteren, ja så høres jo det med engang.

2. Da tar du som nevnt over -  av viftereimen ( og eventuelt plugger ) og  prøver å dreie motoren med håndkraft. Får du den ikke rundt da, ja så tyder det på at noe alvorlig er galt.

 

Dit burde techno classic ha kommet på under 1 arbeidstime. Da skal de ikke skifte en sensor på en defekt motor( nesten uansett hva kunden sier ).

Jeg ville klaget på Deres feil søkning prosedyre.

men sånn er vel bil verksted bransjen blitt. Få mest mulig penger fra kunden for minst mulig innsats.

( sitter det forresten en ny sensor i den nevnte posisjonen ( eller er det også bare bløff )  

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp var ikke helt fornøyd med den løsningen 

Men den diskusjonen kommer når jeg bestemmer meg 

Ser på motor og tror jeg har funnet en 4.6 som duger litt mer futt også rundt 300 hk men den ligget på 4800£ + frakt og mva 

Og så nytt innsug osv omprog av ecu joda penga flyr 

Men bilen er alt for bra for skroting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Autokassen som sitter i Disco 4.0 V8 takler 300 hk, for det er vel  en ZF4HP22 kasse som sitter i din. Eller har du manuell?

Det er ofte fristende å dra på med masse ekstra Hk, når du skal skaffe ny motor, men det er lurt å tenke godt igjennom om det er noe du virkelig trenger, for det fordyrer noe voldsomt for å få det til fungere lenge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om den sensoren men den får de lett i retur 

Var nok ikke så gira på masse ekstra krefter men jeg hadde 220 og det ble litt snaut og den var tørst 

Så når den først ryker så skal jeg oppgradere litt 

 

Er 22000 kr +mva og deler grei pris for bytte ???

Ser den jobben tilbys i England for 12000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Dan skrev:

Er 22000 kr +mva og deler grei pris for bytte ???

Ser den jobben tilbys i England for 12000

 

Ja det er stor forskjell på UK og her hjemme, prisen tilsvarer vel 15- 20 timers jobb. Og det er det nok alt i alt.

Det er jo også en forskjell i jobben om du leverer en longblokk for montering, eller en shortblokk med løse topper.  

 

Vet ikke hva jeg skal si om prisen, jeg kunne kanskje levd med den engelske prisen for å få en slik jobb utført av proffe - but then again. 

Nå var jo ikke Techno classic så tillitsvekkende i sin foregående jobb.

Jeg er ikke rette til å svare på slikt;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ikke bra ut.

 

Har brukt Techno Classic en del, og har bare hatt positive erfaringer med de på relativt infløkte problemer, som de har løst elegant og rimelig. Eventuelt er problemet her mer sammensatt. Hva vet jeg. :)

 

Kan være verdt å ta en telefon og spørre hvorfor de har gjort som de har gjort på en så saklig og rolig måte som mulig. Kan hende noen har hatt en dårlig dag på jobb, og gjort noen stygge feilvurderinger. Med litt taktsomt diplomati så kan det hende at du kan få slått av litt på regningen - eventuelt få noen fordeler/avslag på eventuelt videre arbeid.

 

Håper det ordner seg på en relativt grei måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎10‎.‎2018 den 19.13, Dan skrev:

Mon tro om jeg får noe vettug for den

 

Det tviler jeg på, 2001 D2 uten fungerende motor er ikke mye verdt i dagens bruk og kast samfunn. Selge som delebil/ i løse deler - kan du få noe, men det er jo en tålmodighets greie

Uansett så er også en ny motor en investering som du ikke får igjen i penger, kun i kjøre glede. Og det er dyrt.

Nå har du en bil som er omtrent nullverdt. Ny motor, så har du mange nye år med bruksglede - men du må også forstå at det gir deg som sagt aldri en økonomisk gevinst, kun muligheten til å glede deg over bilen i mange flere år med påfølgende nye problemer og utfordringer.

Disse bilene med rover V8 og gammel teknologi med 1,3-1,5 liter på mila er nesten ikke salgbart lenger selv i god stand, med dagens drivstoff priser. Det er for spesielle Fan av merket 

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda ser den Brage 

Er på vei til å bestille "ny" motor fra turner 

4.6 med vassere topp og kam sender over ecu for justering og større map bytter til nye dyser samt nye plugg ledninger 

Ny olje og vannpumpe 

Er det noe jeg har glemt ??? 

Fortsatt er selve bytte den dyreste utgiften så hadde håpet noen ville tatt den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 timer siden, Dan skrev:

Er på vei til å bestille "ny" motor fra turner 

4.6 med vassere topp og kam sender over ecu for justering og større map bytter til nye dyser samt nye plugg ledninger 

Ny olje og vannpumpe 

 

Det blir knall bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...