Gå til innhold

Blåser ikke varmt på frontruten Defender 110 99´ Td5


Calle Huth

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Første morgen i Defenderen hvor det er kaldt og vått ute. Når jeg satt på vifta til frontrutene så blåste det kun kald luft, tidligere i år på sensommeren så fikk jeg varm luft, noen som har en idé på hvor jeg kan starte å feilsøke?

 

Takk for all hjelp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kjøleveske ja - det første som slutter å funke ved lavt nivå på en TD5 er akkurat varmeapparatet

på min hadde også en pålimt dempeplate på flappen som velget kaldt / varmt falt av (en lapp med skumgummi) Denne viste seg å blokkere mesteparten av varmeregisteret på min.

 

Desverre så måtte hele apparatboksen ut før jeg fant ut av den detaljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiator er ofte synder, men vannpumpe kan lekke når den er slitt. Du må fram med speil for å sjekke denne. Ligger på motorens venstre side bak servopumpe. Dreneringshullet er under vannpumpa. Se etter hvitt sporingsstoff. 

 

Lekkasje kan være flere steder, men dette er gjenganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...