Gå til innhold

Elektronisk medlemskort NLRK


Sven

Anbefalte innlegg

I dag er det en merkedag for NLRK - elektroniske medlemskort vil i dag bli distribuert til betalende medlemmer. Dersom du har registert ditt mobilnr i medlemssystemet vil du motta en sms med en lenke til ditt medlemskort. Dette kan du lagre som en lenke på hjemsiden på tlf eller lagre som bilde i wallet.

 

Vi vil etterhvert utlyse en konkurranse som vil kåre den bilen som skal prege medlemskortet for 2019.

 

 

medlemskort.JPG

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufrivillig dras vi skrikende baklengs inn i datamaskinene.^_^

Akkja,begynner snart å skjønne bittelitt av tingene , tror jeg.

Riktignok har jeg engelsk lommebok med LR-logo på men bilde i den krever hjelp.

Men dette blir sikkert bra.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke ønsker å være med på den digitale reisen får fortsatt medlemskort i papir i forbindelse med fornyelse av medlemskapet i januar.  Mitt medlemskort ender ofte i vaskemaskinen men jeg har hittil klar å unngå maskinvask av mobiltlf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått sms med link som tar meg til mitt medlemskort. Det fungerte kjempefint, og kortet er stilig. 

Forbedringsforslag fra meg er å benytte farge på teksten midt på bildet slik at den skiller seg fra bakgrunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På iPhone trykker du på symbolet i midten, du får da opp neste bilde, her skyver du den nederste linjen mot venstre til du finner 'Legg til på hjem skjerm'. Da legges det et lite bilde på skrivebordet, denne åpner linken til kortet som da vises. 

Krever mobildata/wifi da, så gode forslag til medlemskort-apper som fungerer med eksterne bilder mottas med takk. Lastet ned en svensk app, men der må du ta bilde av kortet med kameraet…

 Wallet vil ikke ta i mot det.

IMG_1662.pngIMG_1663.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen klubb jeg er med i bruker cardskipper.com. Koblet meg av nett nå, og åpnet appen, da dukket medlemskortet opp. Kan også bruke for å sende meldinger eller tilbud til medlemmer, men det gjør de heldigvis ikke så ofte.

Endret av finnarne
stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, gautes skrev:

Hva gjør en som kjøpte android telefon fordi den gamle iphonen fusket?

Ca 6000,- i prisforskjell. :o

 

 

 Klikk inn på linken du fikk, da dukker det opp ett medlemskort. Du laster da ned automagisk, eller må klikke på last ned.

Medlemskortet ligger da i den "firkanten/klossen" (;)) du bruker til å lese pdf-filer. Jeg bruker adobe acrobat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert litt forskjellig avhengig av telefon, nettleser og hvilke "apper" man har lagt inn på telefonen.

 

På min Sony Xperia XZ1 (android) lastes medlemskortet ned via nettleseren (Chrome var preinstallert) når jeg trykker på linken, og jeg finner det igjen ved å gå inn i nettleseren og gå til "Nedlastinger" som på Chrome ligger bak tre prikker oppe i høyre hjørne. Veldig enkelt og - så vidt jeg kan forstå - uavhengig av nettilgang når du trenger å vise medlemskortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2018 den 8.40, gautes skrev:

Lar man bare sms´n være og linker når man trenger å vise kortet ?

Eller skal / bør det lastes inn på et vis i mobilen ?

Du kan bare lagre lenken på startsiden på mobilen

På 3.10.2018 den 13.42, Stig skrev:

Jeg har fått SMS, men det gjaldt bare brukernavn og passord. Og det hadde jeg jo fra før...

Hvis du har problemer må du sende en e-post til medlem@nlrk.no så skal jeg se på det. Jeg har ikke oversikt over hvilke navn som skjuler seg bak alle nick her på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få sms sendt på nytt? 

Typisk nok fikk man ny tlf og back up greien.fungerte ikke optimalt .

Så fikk ikke sms over på ny tlf .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Motorpool forrige dagen i forbindelse med en liten jobb (2 timer pluss deler) - fikk brukt mitt elektroniske medlemskort og besparelsen ifm arbeid (10%) og deler (20%) utgjorde 1.5 medlemskontingent i NLRK. Mao det lønner seg å være medlem og bruke lokale leverandører fremfor å forbanne manglende leveranser fra UK og ulike befraktere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 11.52, Sven skrev:

Du får ny sms

Takker .

Sms mottatt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Elektronisk medlemskort ser ikke ut til å virke. Nedlastning fra sms får jeg opp "forbidden", og jeg har ikke tilgang til kortet. 

Finner heller ikke link på min side på NLRK.no slik man egentlig bør. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...