Gå til innhold

Discovery 4 2010 - EPB - håndbrekkmodul


jornkj

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med denne?
Har fått byttet modul på Meca-verksted, med beskjed om at feilkode må nullstilles på merkeverksted. 
Men på hjemtur går bilen i en type nødmodus, bla fordi tankmåler viser tom tank. (EPB styres via en multikontakt der også ledninger til tankmåler går.) 
Spørmål: Kan den nye programmeres med Nanocom eller lignende eller må man på merkeverksted, og har noe erfaring med at det blir feil også på tankmåler ved bytte før den nye EPB´en programmeres?
Veldig takknemlig for svar!

Endret av jornkj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah...

Om ikke annet så kan i alle fall feilkodene slettes med en Nanocom eller IIDTool, også kan man jo se om problemet blir bedre/endrer seg.

 

Er i Oslo, og har IIDTool, så jeg kan sikkert bistå med å slette feilkoder om ikke annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det hadde vært topp å gått gjennom feilkoder etc. Jeg venter svar fra Famous Four der modulen er kjøpt. De har jo også verksted og kan nok dette.

Bilen er tilbake på verkstedet og de har koblet den gamle modulen på igjen for at bilen skal være kjørbar. Den nye modulen er hengt opp der reservehjulet sitter, fordi 

det er tidkrevende å demontere dette monsteret av et håndbrekkopplegg. 

Jeg kommer tilbake når jeg har fått svar fra Famous, evt. at andre har erfaring med bytte og evt. nødvendig programmering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo fått det bekreftet av trondshj her, men kopierer også inn svaret jeg fikk fra Famous Four:

 

"I have spoken to my workshop manager and he confirms that the handbrake module needs to be programmed.

The vehicle needs to know that it has a new module ,other wise you will have many canbus faults that can cause

many issues with your vehicle."

 

Dette må vel da gjøres på et Land Rover verksted, hvis ingen har erfaring med at det kan gjøres med Nanocom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Jeg har ikke hatt mulighet til å vært innom forumet på en ukes tid.

 

Jeg dro til Bilbutikk1 i Sarpsborg. De fikset det for 825 kr. inkl mva. Helt greit.

Måtte kjøre med den gamle boksen tilkoplet for å få bilen til å gå.

 

Er usikker på om det er mulig å få gjort dette med Idtool.

 

Hvor er det best å kjøpe idTool?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...