Gå til innhold

Slutten på stearinlys


Stig H

Anbefalte innlegg

Allerede når selger skriver "driving & spot lights " i samme setningen, blir jeg skeptisk.


Driving-mønster er BREDT og rekker passe langt, spot-mønster er SMALT / EKSTREMT SMALT og rekker ekstremt langt.

Et tilfelle av kina-ebay-kategorisering: widedrivingfloodspotworkinglamps, suitable for carstrucksmotorhomestractorsexcavatorsatvsand them some;

aka super dritbra kun 10USD.. ?

Sorry, men jeg blir skeptisk av selgere som blander de begrepene jeg altså.... superduperskeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Du får sagt det du @JokerS30 :lol:

 

Stussa litt på det samme selv, men prisen jeg må ut med for alle 4 (nye til brukt pris) gjør det så billig + rustfrie hus så er det egentlig greit.. Forventer ikke gull, kanskje heller ikke sølv, men alt er bedre enn ikke noe! Blir spennede å se om det er spot eller drive da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
28 minutter siden, Admiral skrev:

Siden tråden heter slutten på stearinlys så tenkte jeg å dele min oppgradering fra noe gammalt Osram H4 til nye Philips Raciing Vision. Tok like godt å byttet begge...

Kan ikke si noe om levetid.

 

IMG_0644.JPG

 

De pærene har jeg hatt på Defenderen min siden begynnelsen av oktober og har vært fornøyd enn så lenge. Ble forøvrig kommentert på Strømmen bilverksted at de ga et sjeldent godt lys når de justerte lyktene under EU-kontrollen. Så får vi se hvor lenge de varer:-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt åpenbart at H4 pærer som lyser skarpere, også har kortere levetid.
Det produsenten gjør, er å tweeke mostanden i tråden, så den brenner skarpere og hvitere, med et mye mer intenst lys. I praksis blir da pæra varmere, den tåler mindre spenningsvariasjoner, og mindre vibrasjoner. Fordelen er som mange er inne på, bedre lys.


Til sist må man som eier velge, hva er viktigst: å ofre endel av lyset for å få pærene til å vare noen mnd ekstra, eller bytte en gang årlig, og få ekstremt hvitt, klart lys som gevinst.

Jeg har tatt mitt valg, og det er egentlig ganske åpenbart hva man bør gå for sikkerhetsmessig også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Admiral har du testet Philips sine +130%? Jeg har de sammen med lysforsterkerkitt fra tema, veldig fornøyd.. Men dine hørtes jo enda råere ut! 

Bytter gladelig pærer oftere for bedre lys..! Å for å slippe LED..... 

 

Klemte på 3 av de wipac 8" 100watt halogen lampene. Sprer mer enn lengde, vil tippe at de lyser ca 350-400meter! Ikke ille til den summen. (Ikke minst smelter de snøen!!) Men, vurderer enten xenon i de eller 2-4 stk med spot i tillegg.. Bare for å få ekstra lengde! 

1C5AFD4D-39AB-46BC-8150-7502CDCEED5D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrvikan skrev:

de

 har du testet Philips sine +130%? Jeg har de sammen med lysforsterkerkitt fra tema, veldig fornøyd.. Men dine hørtes jo enda råere ut! 

 

Disse er 150% så kan hende de er hakket råere ja! Har også montert BT lysforsterkersett - og det hjalp.. sier jo litt om hvor dårlig det var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...