Gå til innhold

Høyde til skjermkant D2 - finner ikke tråden


KethilF

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, motom skrev:

Foran eller bak? Fjærene foran vil sægge litt med tiden og bakenden kan være justert med Nanocom etc så vet ikke om det er noe fasit svar her...

 

 

 

Jeg lurer nå på hva som er standard. For å ha peiling på om f.eks. om karosseriet er i vater eller om den er litt høyere bak enn foran, og da kjenne til hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg har sett det ett sted men ikke sikkert det var standard målene, sikkert noen som hadde målt på sin egen.

 

Sjekker du litt bilder på nett så kan du kanskje se om fronten ser riktig ut og så ta utgangspunkt i ett av fronthjulbuene. Bak skal være omtrent lik, kanskje 1cm lavere. Jeg byttet fjærer foran pga vinsj og gikk da opp til +1" men de sank litt sammen etter hvert de også. Justerte bakenden med Nanocom for å få ca lik høyde foran/bak.

 

Man ser det av og til på lysene, om de peker for høyt eller for lavt (bare husk å sjekk dem når bilen er i gang og ikke etter at den er parkert og hekken har senket seg)

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at lysene må sjekkes med nærlyset på, ikke på kjørelys. Det er motorisert justering av høyden på lysene på D2, og den er ofte annerledes med lysbryteren på enn av.

 

Ellers synes jeg personlig at min D2 ser best ut når hekken er bittelitt høyere enn fronten. Min er hevet ca. 40mm

Ser at en kar litt nedi tråden her har lagt ut RAVE-spesifikasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klipp og lim :

  • Here is the RAVE data.
    Front: Hub to guard 500mm +/-15mm (19.7" +/-0.6") Bumpstop clearance 44.5mm (1.75")
    Spring installed length Bumpstop clearance + 190mm (7.5")
    Rear: Hub to guard Coil 483mm +/-15mm (19" +/-0.6") SLS 473mm +/-15mm (18.6" +/-0.6") Bumpstop clearance Coil 71.5mm +/-15mm (2.8" +/-0.6") SLS 61.5mm +/-15mm (2.4" +/-0.6")
    Spring installed length Bumpstop clearance + 220mm (8.7")
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...