Magnus73 Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 I sommer fikk jeg lekkasje på clutch-slavesylinder og vadepluggen var montert i clutchhuset. Ved bytting av slave tok jeg ut pluggen og som forventet rant det ut en god del bremsevæske og olje etter en guick-fix. Ut i fra mengden så har nok clutchen fått litt bremsevæske/olje på seg. Når jeg starter bilen og slipper clutchen rolig ut uten for mye turtall, hugger/rister det ved rolig take-off. Ved litt høyere turtall før jeg slipper clutchen rolig merker jeg lite. Tror dere at bremsevæsken er skyld i ristinga eller kan det være noe annet som skaper problemer? Om det er bremsevæska som er skyld i ristinga, vil det forsvinne på sikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Lugging på clutch ved igangsetting blir sjelden bedre. Derimot belaster det drivverket ganske mye. Bytt nok clutchdeler jo før jo heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 Æsj, det var det jeg fryktet Da får jeg bestille clutchdeler. Ser i boka at motor må ut, men har noen gjort jobben ved å trekke girkassa bakover? Tar gjerne imot tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 (endret) Jeg antar det er en RRc vi snakker om. Mange år siden jeg byttet på en Rrc selv. Litt usikker på om kassa er lettest å ta ut , men vi får nok svar fra noen som har gjort det nylig. Husk å rense alt i clutchhuset og rubbe opp svinghjulet. Varmesprekker og hot-spots er ikke ukjent problem. Ikke glem svinghjulsforingen. Endret 27. september 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 Helt rett, en RRC med 200tdi fra en D1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Ta med utløserarm også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus73 Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 Anbefales forsterka (hd) versjon av utløserarm? Tenker jeg går for et kit. Usikker på om jeg kan løsne girkasse og transfer, fjerne travers, slippe ned gir etc. for å tilte motor litt bakover. Regner med at øvre bolt på clutchhuset er vanskelig å nå. Støtter motor i front for at den ikke skal vippe tilbake når girkasse og transfer trekkes 20 cm bakover (bakre mellomaksel er tatt av). Noe som har gjort dette? Regner med litt skruing, men mulig litt tidsbesparende istedenfor motor etc. ut. Har ikke motorjekk..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Men girkassa er nesten like tung.... Mens jeg husker det: KAST vadepluggen ! Vet ikke om noen som skrur den i før bading ogtar den ut igjen rett etter badet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Tror motor er det enkleste å ta ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 28. september 2018 Del Skrevet 28. september 2018 20 timer siden, jon71 skrev: Tror motor er det enkleste å ta ut. Min erfaring er at girkasse er lettere... Men det er kanskje subjektivt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.