Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
runekristoffersen

Strømmen Bilverksted AS 17/10- kl 1700-2100 - Verkstedkveld/sosialt `dekksparkmøte`

Recommended Posts

På 14.10.2018 den 22.14, OJG skrev:

Regner med å komme ( hvis jeg får montert ferdig NAS taket på 90’n)

Gikk greit med taket, men dessverre strekker ikke tiden til noen Strømmen tur i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trivelig og mye folk i dag.

Grillsjef Steinsønn sørget for mette mager.

Bare velstand m.a.o. inntil jeg ble dratt avgårde til IKea av furien.:rolleyes:

Endret av gautes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig å treffe gamle og nye kjente!

Ikke fullt så hyggelig å få se at TD5 også får transfer-problemet. Og litt flaut å bli minnet på at det er bremsevæske i clutchen også... Glis fra mekaniker og kommentar om "not good!"

Takk til Kenneth og Strømmen for åpne dører! Og takk til Rune for ypperlig bespisning!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, krokansjefen skrev:

Ikke fullt så hyggelig å få se at TD5 også får transfer-problemet. 

Kan du berike oss med noe mer kunnskap rundt denne påstanden Trond? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg skjønte så sliter Puma'ene på transferkassa pga momentet (antagelig også en liten design-flaw der inne.. Flere av pumaene på strømmen i går fikk påvist dette, og de hadde gått rundt 100k. Dessverre ikke et utelukkende puma-problem, da flere td5'er fikk påvist samme. Dog med høyere km-stand.

Det som skjer er at bronseskivene i diffen spises opp/slites bort, med for mye vandring på tannhjulene som ett resultat. Som igjen vil føre til havari.

Fix er ett bytte av transfekasse, eller ett bytte av diff'en.

Fritt gjenfortalt, andre voksne som var tilstede får evt. utbrodere mer eller forklare riktig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for trivelig treff og god mat! Godt å sparke litt dekk og treffe likesinnede igjen.

:)

Endret av LANDreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for eit kjekk treff og takk til Kenneth og gjengen for å bruke tid og ressursar på oss.

Beklagar at eg ikkje fekk seia takk for meg der og då, men måtte plutseleg dra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 18.10.2018 den 15.24, krokansjefen skrev:

Etter hva jeg skjønte så sliter Puma'ene på transferkassa pga momentet (antagelig også en liten design-flaw der inne.. Flere av pumaene på strømmen i går fikk påvist dette, og de hadde gått rundt 100k. Dessverre ikke et utelukkende puma-problem, da flere td5'er fikk påvist samme. Dog med høyere km-stand.

Det som skjer er at bronseskivene i diffen spises opp/slites bort, med for mye vandring på tannhjulene som ett resultat. Som igjen vil føre til havari.

Fix er ett bytte av transfekasse, eller ett bytte av diff'en.

Fritt gjenfortalt, andre voksne som var tilstede får evt. utbrodere mer eller forklare riktig..

Hvordan merkes dette før et evt havari?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
38 minutter siden, Lorden skrev:

Hvordan merkes dette før et evt havari?

Her er litt statistikk fra defender2.net vedr output shaft failure - http://www.defender2.net/forum/topic62521.html

Så vidt jeg har fulgt med er det ikke transferkassen som ryker men delen byttes med et slikt kit - https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/mt82-output-shaft-kit.html?page=all 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå