KennethA Skrevet 16. oktober 2018 Del Skrevet 16. oktober 2018 Kommer :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OJG Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 På 14.10.2018 den 22.14, OJG skrev: Regner med å komme ( hvis jeg får montert ferdig NAS taket på 90’n) Gikk greit med taket, men dessverre strekker ikke tiden til noen Strømmen tur i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) Trivelig og mye folk i dag. Grillsjef Steinsønn sørget for mette mager. Bare velstand m.a.o. inntil jeg ble dratt avgårde til IKea av furien. Endret 17. oktober 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 17. oktober 2018 Del Skrevet 17. oktober 2018 Fantastisk oppmøte ja. Litt mørkt for bilder, men her er ett med litt stemning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Hyggelig å treffe gamle og nye kjente! Ikke fullt så hyggelig å få se at TD5 også får transfer-problemet. Og litt flaut å bli minnet på at det er bremsevæske i clutchen også... Glis fra mekaniker og kommentar om "not good!" Takk til Kenneth og Strømmen for åpne dører! Og takk til Rune for ypperlig bespisning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 7 minutter siden, krokansjefen skrev: Ikke fullt så hyggelig å få se at TD5 også får transfer-problemet. Kan du berike oss med noe mer kunnskap rundt denne påstanden Trond? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 Etter hva jeg skjønte så sliter Puma'ene på transferkassa pga momentet (antagelig også en liten design-flaw der inne.. Flere av pumaene på strømmen i går fikk påvist dette, og de hadde gått rundt 100k. Dessverre ikke et utelukkende puma-problem, da flere td5'er fikk påvist samme. Dog med høyere km-stand. Det som skjer er at bronseskivene i diffen spises opp/slites bort, med for mye vandring på tannhjulene som ett resultat. Som igjen vil føre til havari. Fix er ett bytte av transfekasse, eller ett bytte av diff'en. Fritt gjenfortalt, andre voksne som var tilstede får evt. utbrodere mer eller forklare riktig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 18. oktober 2018 Del Skrevet 18. oktober 2018 (endret) Takk for trivelig treff og god mat! Godt å sparke litt dekk og treffe likesinnede igjen. Endret 18. oktober 2018 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dirk Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Takk for eit kjekk treff og takk til Kenneth og gjengen for å bruke tid og ressursar på oss. Beklagar at eg ikkje fekk seia takk for meg der og då, men måtte plutseleg dra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 På 18.10.2018 den 15.24, krokansjefen skrev: Etter hva jeg skjønte så sliter Puma'ene på transferkassa pga momentet (antagelig også en liten design-flaw der inne.. Flere av pumaene på strømmen i går fikk påvist dette, og de hadde gått rundt 100k. Dessverre ikke et utelukkende puma-problem, da flere td5'er fikk påvist samme. Dog med høyere km-stand. Det som skjer er at bronseskivene i diffen spises opp/slites bort, med for mye vandring på tannhjulene som ett resultat. Som igjen vil føre til havari. Fix er ett bytte av transfekasse, eller ett bytte av diff'en. Fritt gjenfortalt, andre voksne som var tilstede får evt. utbrodere mer eller forklare riktig.. Hvordan merkes dette før et evt havari? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 38 minutter siden, Lorden skrev: Hvordan merkes dette før et evt havari? Her er litt statistikk fra defender2.net vedr output shaft failure - http://www.defender2.net/forum/topic62521.html Så vidt jeg har fulgt med er det ikke transferkassen som ryker men delen byttes med et slikt kit - https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/mt82-output-shaft-kit.html?page=all Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 På 19.10.2018 den 17.13, Lorden skrev: Hvordan merkes dette før et evt havari? Det var veldig enkelt å finne med bilen på bukk. Klakkelyd ved motsatt rotasjon på mellomakslingene, og større glapp i midtdiffen. Når det blir for ille og den ryker, se det hørte jeg ikke noe om. På 19.10.2018 den 17.56, Sven skrev: Her er litt statistikk fra defender2.net vedr output shaft failure - http://www.defender2.net/forum/topic62521.html Så vidt jeg har fulgt med er det ikke transferkassen som ryker men delen byttes med et slikt kit - https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/mt82-output-shaft-kit.html?page=all To forskjellige ting, Sven. Det jeg snakker om er LT230 -transfer. Puma/MT82 har i tillegg problemer med nevnte utgående aksel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.