Gå til innhold

Strømmen Bilverksted AS 17/10- kl 1700-2100 - Verkstedkveld/sosialt `dekksparkmøte`


runekristoffersen

Anbefalte innlegg

På 14.10.2018 den 22.14, OJG skrev:

Regner med å komme ( hvis jeg får montert ferdig NAS taket på 90’n)

Gikk greit med taket, men dessverre strekker ikke tiden til noen Strømmen tur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig og mye folk i dag.

Grillsjef Steinsønn sørget for mette mager.

Bare velstand m.a.o. inntil jeg ble dratt avgårde til IKea av furien.:rolleyes:

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å treffe gamle og nye kjente!

Ikke fullt så hyggelig å få se at TD5 også får transfer-problemet. Og litt flaut å bli minnet på at det er bremsevæske i clutchen også... Glis fra mekaniker og kommentar om "not good!"

Takk til Kenneth og Strømmen for åpne dører! Og takk til Rune for ypperlig bespisning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg skjønte så sliter Puma'ene på transferkassa pga momentet (antagelig også en liten design-flaw der inne.. Flere av pumaene på strømmen i går fikk påvist dette, og de hadde gått rundt 100k. Dessverre ikke et utelukkende puma-problem, da flere td5'er fikk påvist samme. Dog med høyere km-stand.

Det som skjer er at bronseskivene i diffen spises opp/slites bort, med for mye vandring på tannhjulene som ett resultat. Som igjen vil føre til havari.

Fix er ett bytte av transfekasse, eller ett bytte av diff'en.

 

Fritt gjenfortalt, andre voksne som var tilstede får evt. utbrodere mer eller forklare riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 15.24, krokansjefen skrev:

Etter hva jeg skjønte så sliter Puma'ene på transferkassa pga momentet (antagelig også en liten design-flaw der inne.. Flere av pumaene på strømmen i går fikk påvist dette, og de hadde gått rundt 100k. Dessverre ikke et utelukkende puma-problem, da flere td5'er fikk påvist samme. Dog med høyere km-stand.

Det som skjer er at bronseskivene i diffen spises opp/slites bort, med for mye vandring på tannhjulene som ett resultat. Som igjen vil føre til havari.

Fix er ett bytte av transfekasse, eller ett bytte av diff'en.

 

Fritt gjenfortalt, andre voksne som var tilstede får evt. utbrodere mer eller forklare riktig..

 

Hvordan merkes dette før et evt havari?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lorden skrev:

 

Hvordan merkes dette før et evt havari?

 

Her er litt statistikk fra defender2.net vedr output shaft failure - http://www.defender2.net/forum/topic62521.html

 

Så vidt jeg har fulgt med er det ikke transferkassen som ryker men delen byttes med et slikt kit - https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/mt82-output-shaft-kit.html?page=all 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2018 den 17.13, Lorden skrev:

 

Hvordan merkes dette før et evt havari?

 

 

Det var veldig enkelt å finne med bilen på bukk. Klakkelyd ved motsatt rotasjon på mellomakslingene, og større glapp i midtdiffen. Når det blir for ille og den ryker, se det hørte jeg ikke noe om.

 

På 19.10.2018 den 17.56, Sven skrev:

Her er litt statistikk fra defender2.net vedr output shaft failure - http://www.defender2.net/forum/topic62521.html

 

Så vidt jeg har fulgt med er det ikke transferkassen som ryker men delen byttes med et slikt kit - https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/mt82-output-shaft-kit.html?page=all 

 

To forskjellige ting, Sven. Det jeg snakker om er LT230 -transfer. Puma/MT82 har i tillegg problemer med nevnte utgående aksel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...