Joost Bloemendaal Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Det er allerede noen måneder siden at Alfred ble importert fra Nederland. Bilen var i god stand, ny galvanisert ramme, byttet torpedovegg, byttet moter til en 200 Tdi og utstyrt med vinsj, snorkel, og 255.85.16 dekk. Innvendig var det montert en veltebøyle. Før bilen ble vist SVV ble veltebøyle og vinsj med selvlaget vinsjfanger fjernet. Deretter ble bilen vist og godkjent og har nå norske skilt. Etter en lang sommerferie har jeg begynt å gjøre litt med dette vidunderet! For noen dager siden fikk jeg tak i en vinsjfanger med god plass til superwinchen min. Nå er den på plass og ligger godt skjult inn i fangeren. Eller skal jeg gjøre en del med lydisoleringen, løse problemer med bremsekraftforsterkeren og skifte alle oljer før vinteren. I motsetning til min forrige bil, Lightweighten Sandy, som gikk i vinteropplag, forblir Alfred hjemme slik at jeg kan jobbe litt med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Fin bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joost Bloemendaal Skrevet 13. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2019 Alfred goes left! Jeg og noen gode venner, både norske og nederlandske, har jobbet siden sist torsdag med prosjekt "Alfred goes left"! Som tittelen sier går prosjektet ut på å gjøre Alfred til en venstre rattet bil. Man bytter fremakselen, torpedoveggen med alt påmontert, og samtidig setekassen med alt påmontert. Høres helt greit ut men det er mye arbeid! Etter demontering av skjermer, interiøret, setekassa, torpedoveggen, skjermer og panseret, styresnekka, servopumpa og beholderen, og masse annet, har vi nå kommet til montering av ting og tang! Seterkassa er på plass, framakselen med alt tilbehør er på plass, torpedoveggen med alt tilbehør er på plass! Imorgen fortsettet vi! Bilder kommer etterhvert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joost Bloemendaal Skrevet 16. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2019 Alfred is left! Ikke helt ferdig, dessverre! Det måtte lages en løsning mellom styreservoen og pumpa. Ledningen ble presset med etter oppstart sviktet koplingen og olja sputet ut! Idag montertr vi det meste ferdig, valgte å ikke sette på høyre skjerm med tanke på monteringen av trykkledningen og ikveld ankom jeg Nederland for å hjelpe han som hjalp meg! Det blir at jeg tar med det jeg mangler herfra! Konklusjonen er vel at det med hard jobbing å gå fra høyre til venstre med det er mange ting som skal løses! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 7 timer siden, Joost Bloemendaal skrev: Alfred is left Gratulerer, du skal ha stor kred. for å ikke bare velge den enkleste løsningen Er ikke så mange som velger å bygge om fra høyre til venstre ratt nå for tiden, så står respekt av det. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kes Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 Helt enig. Det er tøft å gå på en slik oppgave, syntes jeg. Bra jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joost Bloemendaal Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Takk takk! Ja, det er en stor jobb som kjennes godt på kroppen , men det er også skikkelig gøy! Dessuten er det ikke mange 66 åringer som driver med sånt! Men snart er vi på veien igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joost Bloemendaal Skrevet 10. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2019 Sist torsdag 07/02 kom Alfred på veien igjen! Etter en pause på 2 uker, hvor jeg reiste til Nederland ble det fart på saken. Delene jeg trengte, plus litt til, ble bestilt der nede hos Paddock og kom på døren bare noen dager senere. Så reiste jeg med en koffert full hjem igjen! Vel på plass igjen brukte jeg noen få dager på siste monteringen og nå ruller vi med rattet på venstre side! Brukte vel 9 dager og 60-65 timer på jobben. Landrover er en herlig bil å skru på, egentlig ingen problemer, bare masse bolter og muttre. Alt ble satt godt inn med kobberfett, så hvis jeg vil kan jeg lett gjøre det om igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.