Rover 97 2.5 tds Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Har en RR 97 mod 2.5 tds som drar dårlig. Har hatt av toppen og byttet den. Vifta måtte byttes og nå er den kjørbar men drar så utrolig dårlig. Noen som vet hvorfor? Har slitt litt med 4 hulstrekken fordi manualen er på tysk men tror den står i low nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Tror nok at det er nødvendig med litt mer informasjon. Hva er kilometerstand på bilen? Ryker det mye av bilen ved pådrag, i såfall, hvilken farge har røyken? Oppsto problemet plutselig, eller har det kommet over tid? ...og sikkert andre ting som jeg ikke kommer på i forbifarten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 44 minutter siden, Rover 97 2.5 tds skrev: Har slitt litt med 4 hulstrekken fordi manualen er på tysk men tror den står i low nå Vel, står kassa i Low, så går det jo ikke fort - men kraft skal det være i massevis. Den er da nokså selvforklarende den Gir spaken...…. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 10 timer siden, Brage skrev: Den er da nokså selvforklarende den Gir spaken...…. Mvh Brage Ser girspaken på Manuell lik ut, eller er den lik som D2 ? Fort gjort å glemme for oss som mener P38 SKAL ha automat, men den er jo levert med manuell også, både som diesel og bensin ? Og ja, spaken på automatutgavene er ikke til å misforstå.....enig med deg der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kretslopp Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Om feilen kom da toppen ble skiftet hadde jeg sett på mulige slarvfeil så som turboslanger og litt mer alvorlige, mangelfull timing av kamaksel og dieselpumpen sine register kjeder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover 97 2.5 tds Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 23 timer siden, JokerS30 skrev: Ser girspaken på Manuell lik ut, eller er den lik som D2 ? Fort gjort å glemme for oss som mener P38 SKAL ha automat, men den er jo levert med manuell også, både som diesel og bensin ? Og ja, spaken på automatutgavene er ikke til å misforstå.....enig med deg der... Den er manuell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover 97 2.5 tds Skrevet 26. september 2018 Forfatter Del Skrevet 26. september 2018 På 25.9.2018 den 11.56, trondshj skrev: Tror nok at det er nødvendig med litt mer informasjon. Hva er kilometerstand på bilen? Ryker det mye av bilen ved pådrag, i såfall, hvilken farge har røyken? Oppsto problemet plutselig, eller har det kommet over tid? ...og sikkert andre ting som jeg ikke kommer på i forbifarten. bilen har gått ca 276000 det ryker ikke ved pådrag jeg kjøpte bilen av en som skulle bytte glødeplugger så toppen har vært av da den ene glødepluggen knakk. register kjede er ikke rørt starter å går fint men er lat under ca1200 omdreinunger men drar brukbart fra 2000 å oppover. det var noen som sa til meg at de første utgavene trengte mere turtall en de som kom senere vet ikke om det stemmer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agrostar Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Sitat ifra dei i England: "Drive it like a BMW and it will be ok" Bilen er ikkje bygd for manuell nesten, det eksisterar ikkje botndrag i det heile. Hvis du ser på momentkurven og hkkurven so vil du sjå at den likar seg best rundt 3000 om du verkeleg vil ha guff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Ingen gammel turbodiesel er ment å ha dreiemoment uten turbo. Du har knapt turbotrykk ved 1500omdr. Og som landbrukssjefen nevner er det en turtallsivrig motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 Er du sikker på at bilen lader ? Det sitter en tynn slange som føler på trykket, under innsugingsmanifolden; jeg har glemt sette på den en gang, og da gikk bilen som 5 bøtter drit. Kan det være noe sånt som har skjedd ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover 97 2.5 tds Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 takk for tipsa har merket det at den er lat under 1500 da er det sikkert som det skal være da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.