Gå til innhold

LR Discovery 1


Andersmh

Anbefalte innlegg

Bilen har rullet 390k km, og service er fulgt til punkt og prikke. Har enn perm med dokumenter med hva som er gjort siden den var ny.

Den ble importert fra tyskland i 2000, og har hatt samme eier fra 1998 til 2017, da ble den kjøpt og ble brukt ca 20.000km av ny eier. Jeg kjøpte bilen i mai 2018.

 

Motor og drivverkmessig er bilen i tipp topp stand, med gode all terrain sommerdekk, og noe brukbare vinterdekk (husker ikke merke i farten), karroserimessig ikke like bra..

 

Det jeg har gjort er:

-Skiftet kryss på mellomledd, bakre ledd fremre bakaksel

-Sveiset ett hul på overside av ramme, bak, venstre side.

-Sveiset "lokk" over travers venstre side

-Sveiset høyre side av bagasjerom, samt montert nytt bagasjerom

-Sveiset bakre del av kanal høyre side

-Fikset div lys bemerket på eu kontroll

-Skiftet diesel og motor filter+olje (automatkasse filter og olje skal skiftes, registerreim står også for tur, må få strammer og løpehjul først)

-Eu godkjenning

 

Det som bør gjøres:

-Sveise gulv fører og passasjerside

-Sveise hjulbuer

-Skifte takluke pakning bak.

-Sveise ett lite hull i rammen

 

Det som er tilstede som kan gjøres, men av ingen stor betydning:

-Lakke bagasjeromsdøren (flakket av 3 små plasser)

-Skifte lyspære i dashbord (tror jeg har liggende, skal se om jeg får sikftet selv)

-Få tak i det siste setet som mangle bake høyre side.

Bilen ble på onsdag 19.september eu-godkjent i 2 nye år.

 

Legger ut bilen i første omgang på forumet, og begynner på enn pris på 25.000 kroner. Bilen kan ses på Bardufoss/Finnsnesd1 2.jpgd1 3.jpgd1 4.jpgd1 5.jpgd1 6.jpgd1 7.jpegd1 14.jpgd1 15.jpgd1 11.jpegd1 8.jpegd1 1.jpgd1 13.jpegd1 10.jpegd1 9.jpegd1 12.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...