Gå til innhold

Fluid film på utsiden av bilen?


Anbefalte innlegg

Bilen min (disco 4) oppholder seg ofte et stykke unna egnede steder å vaske på vinteren (des-feb) og isåfall via motorvei og grusveier. Redd for at det ikke hjelper stort å vaske da den blir grundig marinert i saltlake og søle på vei hjem hvor det ofte er i kaldeste laget til å vaske ute.  Har nettopp behandlet den selv under, ganske raust med fluid film i alle kriker og kroker, bak plastdeksler osv. Er det en dårlig ide å behandle utsiden av bilen fra vinduene og ned med fluid film etter en grundig polering for å unngå rust og lakkskader de 3 månedene det er vanskelig å vaske hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du vil ha FF på bilen utvendig.

 

For det første så er det ganske så vanskelig å få av, og for det andre vil du få fettflekker på alt av klær om du skulle komme borti den. Om du er veldig bekymret for lakken, så tror jeg foliering er en mye bedre idè.

 

Når det er sagt, så har jeg inntrykk av at rustbeskyttelsen på karosseriet på D4 er veldig bra. Hadde et steinsprang som fjernet lakken på et område med en diameter på nesten en centimeter på bakdøra. Fikk stå altfor lenge, men det oppsto ikke rust, på tross av både regn, snø og saltlake i minst en vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aleksander Stensen skrev:

Er det en dårlig ide å behandle utsiden av bilen fra vinduene og ned med fluid film etter en grundig polering

 

Ja det vil jeg absolutt ikke ha gjort. Skal du ha noe fluid film utvendig bør du begrense det til  -  opp til dørterskelen. Polerer du grundig før vinteren, klarer du deg nok fint uten mye vask i 3 vinter mnd.

 

Mvh Brage 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at dersom du har et damemenneske som får bruke/bli med i bilen i omgangskretsen (ja, jeg sier det selv, så jeg skal ikke klage på sjåvinisme :P ) så kommer du til å få høre det - lenge - om penere klær får FF på seg...  Fett gir fort permanente flekker på yttertøy helt fra goretex til ullstoff, og det meste i mellom der.

 

Veistøv/saltsørpe er bare barnematen i forhold - og barnemat setter også flekker... :-S

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om null kunnskap om emnet, og utstrakt synsing...

 

Må da bli veldig skjør folie om den får en åpen skjøt sånn? En ting er at vann kan trenge inn bak den, en annen ting er mekanisk slitasje. Vet ikke hvor solid slik folie er, men ser jo for meg at en litt uheldig vinkel med høytrykk eller lignende, så har man brått revet av en flik. Eller tenker jeg helt feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...