Gå til innhold

Kjøpshjelp 2006-2008


Agrostar

Anbefalte innlegg

Far hadde en 06 mod mener jeg. Litt kluss med det elektriske. En stift gjennom ledning rundt konsollen en plass tror jeg det viste seg å være. Ellers gikk kompressoren i stykker etter en tid.  Ingenting med motoren eller drivverk da... Jeg ville holdt meg unna de tidligste modellene.. men det er denne perioden de hadde de kuleste bilene. Nå er de for runde etter min smak. Supre biler, bare ikke like kjekke å se på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Jeg har selv en slik RRS, 2006 (men bensin - SuperCharged), hatt den i nesten ett år nå. Jeg er meget fornøyd med bilen, og hatt bare små "kosmetiske" og vedlikeholdsmessige ting å ta hånd om:

 

Nytt batteri (et svakt batteri kan gi deg flere feilmeldinger ved start), skiftet et hjullager (pluss full 4-hjuls kontroll), fikset vindus-spylere som har tettet seg til og byttet alarm-bryter til panseret (fikk alarmen til å uke i tide og utide).

 

Akkurat nå har jeg fått et problem med PDC'en (parkerings-sensoren(e)), mistenker det er en av sensorene bak som fusker. Spørsmålet er da om jeg skal kjøpe inn og skifte alle sensorene selv, eller sette bilen på verksted for kun å skifte den som er gåen. Med en liten mulighet for at det er PDC kontrolleren som har et problem (mindre sannsynlig). Har ikke tatt beslutning enda.

 

Ellers så jeg ved kjøp at kompressor var nylig skiftet, sammen med bærearmene foran. I tillegg fant jeg en oljelekkasje under, som ble fikset (pakning, ny olje etc). av tidligere eier ved kjøpet.

 

Nå har jeg hatt en RRC tidligere, så jeg er forberedt på en del småplukk. Det følger merket. Men jeg synes bilen er super, og det er lett å få tak i rimelige deler til bilen. Dersom du har noenlunde samme innstilling, så kan en slik bil være noe for deg også.

 

Dog - best av alt: Her på forumet finnes det svært mange kyndige, dyktige RR eiere som deler sin ekspertise med deg om du spør.

 

K.H. Volle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...