Jump to content
LRforum
motom

Motom's Disco 4

Recommended Posts

Nesten kriminelt å montere disse igjen men trenger bilen de neste dagene mens jeg venter på deler. Skiver og klosser og venstre caliper ble byttet rett før vi kjøpte bilen, gjett hva som ikke ble byttet... høyre caliper. Den satt som f...! Fikk løsnet den og etter prøvekjøring i dag så er det i hvert fall ikke varmgang der lengre. Skjønner ikke hvordan jeg ikke har merket det, får bare håpe hjullager ikke har tatt alt for mye skade av det.

caliper.jpg

Der var jeg for to uker siden. Kalippere som sitter er noe dritt :angry:

Med 134 000km på telleren var det på tide å sjekke oljen i diffene og fordelingskassen. Var litt spent men alt så bra ut. Bakdiffen var kanskje den som trengte det mest men oljen var ikke så ille, men det var litt grå guffe på magneten. Tipper det er helt greit for så mange km, tror ikke dette har vært byttet før!

Laget en kort wiki om bytte da det tok litt tid å samle all informasjonen; 

Ble inspirert av @Lysholm og hans flotte instruksjoner for hvordan de store gutta polerer bil: 

Tok litt tid å venne seg til å bruker maskin igjen og er nok ikke hel-profft ennå men bilen er i hvert fall behandlet :)  

Kona så litt bekymret ut når jeg begynte å maskere bilen :D 

wax.jpg

Uff, første feilbestilling på lenge. Handlet ny holder til klaven bak fra Advanced Factors men hadde tydeligvis valgt feil for den passet ikke D4 selv om det stod den passet til mitt rammenummer (så ut til å være litt mindre så kanskje den er for D3?). Savner tiden jeg hadde tilgang til Microcat og slapp lure på hvilke del som passet :(

Nå kunne jeg heldigvis gjenbruke den gamle og klaven og klossene var riktige så nå er alt på plass og bilen er  klar for langtur igjen.

lr4-brakes.jpg

lr4-brakes2.jpg

3 timer siden, Erik Iversen skrev:

Kan trøste deg med at det er slutt på microcat i sin helhet.....

Men den nye EPC'n er riktignok kjappere og mer oversiktlig. :) 

Hehe, tok litt tid før man lærte seg hvor alt var og av og til fant man det ikke da heller :D