Gå til innhold

Motom's Disco 4


motom

Anbefalte innlegg

Joda, men litt frustrerende å ikke kunne ta bedre mål og/eller punkte delene på sin plass. Har ikke en rett vinkel å måle etter dessverre... og så er jeg litt utålmodig :D

Men, tror det skal bli ganske bra til slutt. Mest spent på hvordan det går å varmgalve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovet vel bilde av beskyttelsesplaten fra John Craddocks. Passet greit på bilen men det kom ikke med noen instukser som at man f.eks må skru av eller kutte litt i plasten for forhjulene. Gjorde dette i stedet for å fjerne dem helt. Skruene var godt rustet fast så var like greit :)

 

Man beholder metallplaten som allerede er der så platen gir vel bare litt mer beskyttelse forover og sørger for at støtfangeren ikke hekter seg fast like lett. Blir også enklere å komme til tauekroken foran. Platen er i 8mm alu så den burde tåle litt. Burde kommet med noen skiver til de bakre boltene men det hadde jeg heldigvis liggende. Platen er lakkert så får se hvordan det holder seg etter hvert.

 

Viktigste er vel at det ser bra ut :D

protection (2).jpg

 

protection (1).jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå passer stativet bedre og fikk til og med tatt det med ut for å se på det i dagslys :)

 

Trinser og litt tau gjør jobben litt enklere når man er alene... 

rack (2).jpg

 

Testet med litt tape på for å se hvordan det vil se ut med vindbeskytter på.

rack (6).jpg

 

rack (7).jpg

 

Stativet henger kanskje litt lengre fremover enn jeg skulle ønske men ser ikke så ille ut fra denne vinkelen. 

rack (9).jpg

 

Ikke tilfeldig at det ligner på Prospeed stativet :)

rack (5).jpg

 

Ikke ferdig puset men skruehullene passet i hvert fall.

rack (4).jpg

 

 

Og siste tilskudd til den allerede fulle garasjen :)

rack (1).jpg

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Veldig spent på hvordan galvaniseringen blir og om jeg blir fornøyd med passformen. Synes fronten hang litt langt over ruten men ser at jeg ikke klarer å korte den ned uten å flytte beina foran så tror ikke jeg orker gjøre noe med det. Sammenlignet med Prospeed stativet så bygger denne litt mer så håper jeg blir fornøyd :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mailet med Duosink og de var veldig hyggelige og svarte på spørsmålene mine. De kunne hjelpe med plassering av drendringshullene og regnet med at det ville koste minstepris på 850,-

 

Da gjenstår bare å si seg ferdig med finpussen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SiggenRRC Nja- det fikk plass på bilen i helga- da jeg lurte på litt lys i garasjetaket måtte det ned derfra. 

Har vært nysgjerrig på den Frontrunner-grinda. Men- vet ikke helt enda. 

 

@trondshj Har vel en sånn flat Frontrunner eller lignende på sin D4. Men har er sparsommelig med bilder av den :P

Endret av jorgenht
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jorgenht Uffda... :D

 

Alt for å glede andre. :P Har dessverre ikke så mange bilder av bilen med grinda på. Forøvrig har hjørnene nå blitt pusset ned og fått frisk pulverlakk, så nå ser den nesten ny ut. Tror disse bildene har vært publisert her tidligere.

 

image.png

 

image.png

 

Men om flere bilder av grinda er ønskelig, så kan jeg alltids gå ut på gårdsplassen og knipse litt mer. :)

 

Og om du går for Frontrunner, så sørg for at det blir en med spoiler foran, slik som jeg har. Om ikke kommer du nok til å få litt vondt i både ører og hode. (Sa en bekjent som hadde erfaring med det)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du pleier si det selv @trondshj- bilder er vi glad i her inne! :D 

Foreløpig så får vel Pro-Speed racket bli- kan jo blåse det rent og lakke det evnt. 

Til mitt bruk så blir det mest materialer, lite telt og rigg. 1B1E50E5-48D5-4F7C-95EB-58A4C04E2544.jpeg

Beklager @motom om det ble mye bilder av annen bil. blush

Endret av jorgenht
Sry.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra :) Har forsøkt å finne snorkel som din men ser ut til at de ikke produseres lengre :(

 

Hvis du har mulighet til å sandblåse eller fjerne malingen på prospeed stativet så kunne det sikkert galvaniseres det også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som Offtrek si side er nede. Det var mange som solgte kopisnorklar då i 2018 men no er dei vekke frå eBay m.m - skal vi tippe LR var litt uenig ? :D Men Motom - det fins både brukte og nye originalsnorklar å finne - men spørs jo kva du vil bruke på dette. Satt sjølv på gjerde sålenge det var snakk om å bruke 5000 på originalvare... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å finne litt mer informasjon om den for litt siden men fant ikke noe så var litt skeptisk... kanskje jeg bare må slå til :)

Eneste andre jeg fant var en original fra USA til 5000,- eks mva og frakt :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, jorgenht skrev:

Blender man det andre luftinntaket på D4 ved montering av RAI? Eller kjører man to? :D

 

Siden det ene luftinntaket er fake, så er det neppe nødvendig å hverken blende eller kjøpe to. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fikse litt på konebilen og kom over en høydesensor som såvidt hang fast i det ene plastleddet. Forklarer nok hvorfor lysene av og til beveget seg litt vel mye opp og ned når vi kjørte over dumper. Ble fikset i beste LR stil med zip-ties, tape og kopperpasta...  :D

 

lr4 (1).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nye dekk montert etter handel med lafterolf :)

 

tyres.jpg

 

Har kjørt litt med dem nå (Duratrac i 255/55/19) og er enig i lafterolfs erfaring med støy og det ligger litt over mitt komfortnivå også. Spesielt med tanke på hvor still og behagelig en D4

kan være.  

 

Verierer veldig hva folk synes om disse dekkene men i stedet for å diskutere Duratrac så lurte jeg på om noen hadde erfaringer med andre AT dekk som ikke støyer så mye men gir en D4 litt bedre grep av asfalten??

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...