Gå til innhold

Motom's Disco 4


motom

Anbefalte innlegg

Fikk lest av feilmeldingene og det var Steering Sensor error (glemte å notere koden). Hadde bilen hos selger i dag da de skulle følge opp justering av rattet som var helt skjevt og feilen var nok relatert til det. I.e. hvis styresensoren ikke er justert riktig så gir den suspension error og senker bilen, kom oftest ved kjøring på rette strekker :)

 

Nå er forstillingen justert igjen (nå med nye vinterdekk også :)) og rattet står endelig rett!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk bedrevet litt koseskruing i helgen og selv om det ikke er så mye en D4 trenger så synes blir det ikke feil med lyktebeskyttere på en Land Rover :)

 

Monteringen var relativt grei og i motsetning til D2 så trenger man ikke borre hull i noen av skjermene hvor det synes hvis man senere vil fjerne dem.

Eneste utfordringen var at bakluken gnisset mot skruehodet så det måtte forbedres. Filte litt forsiktig i baklykten og la en skive mellom beskytteren og feste slik at braketten ble klemt litt bort i fra luken. Bøyden den litt bedre til også, så får vi se hvordan det holder. Blir mest for pynt yansett...

 

 

lr4 (2).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse mørke tider trengs det litt mer lys og da får man anledning til å kose seg i garasjen med litt hjemmemekk...

 

Prøvde først med vinkeljern på tvers foran radiatoren, med to jern ut for lyktene, men det ble for vinglete. Måtte ha noen avstivere opp mot tverrstagene til radiatorfeste.

lights (1).jpg

 

Måtte skjære litt i grillen men tenkte det var greiere enn å borre hull støtfangeren og all den demonteringen det krever. Forhåpentligvis har jeg satt lyktene langt nok frem til at grillen er grei å få av selv med lyktene montert. Det var planen i hvert fall...

 

lights (2).jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet litt videre men å trekke ledninger tar alltid lengre tid enn man skulle tro. Har nesten koblet alt men må koble styrestrøm til releet og vurdere om jeg trenger bryter for dette. Har gjort det før men bruker den sjelden..

 

lights2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn passe diskre tenker jeg :)

 

Har ikke testet ennå men de sitter relativt godt så håper å slippe å montere stag. Ønsket å kunne ta av grillen uten å måtte løsne lyktene hver gang!

 

Fikk også testet IIDtool'en i helgen: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har savnet en holder til mobilen og sist bøyde jeg til en metallbit og festet den med dobbletsidig tape, men har var ikke det like lett.

 

Skulle gjerne hatt den 3D printeren nå men i stedet ble det en prototype av styrene som jeg hadde liggende. Tenker jeg legger litt 3M film på den runde luftuttaket og så fester braketten med dobbeltsidig tape til den. Da blir det liten sjanse for merker hvis jeg fjerner den igjen senere. Har laget en egen holder for telefonen men kan skru fast andre typer universal holdere også. Skal se om jeg får testet den i morgen

 

phone.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble montert i dag etter at den fikk litt matt svart lakk. Fikk ikke tatt bilde i mørket men skal ta et ved anledning. :)

 

Prøvde å sjekke dreneringen til takluken i dag og den på passasjer siden var helt åpen og så ut til å drenere bra. Den på sjåfør siden fant jeg ikke :( satt ikke bak luftinntaket i hvert fall.

 

Fikk ordnet sommerfelger også så får vi se om det blir 18" om de ikke stikker for langt ut.

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å lage en spacer.... ikke veldig :D

 

spacer.png

 

Måtte sjekke hvordan 18" felgene med 30mm spacer ville se ut i forhold til 20" vinterfelgene og her er målene:

 

Fra bremseflaten til ytterkant av 20" felgene var det 101mm.

Fra bremseflate til ytterkant av 18" felgene var det 128mm

(Fra bremseflate til ytterkant av 18" uten spacer var det 97mm)

 

Med vinterdekkene, 265/55/20 som er noe bredere enn jeg forventet, var det 116mm fra bremseflaten til ytterkant av dekk. Med venstre bærearm jekket opp akkurat nok til å få av dekket så traff målestokken skjermkanten 5mm på innsiden. Med 18" uten dekk på traff målestokken ca 5mm utenfor. Nå blir det sikkert litt annerledes når man senker bilen men det gir en indikasjon på forskjellen. Glemte å mål etter at jeg jekket ned bilen igjen men gjør nok det senere.

 

Fortsatt litt usikker på hva jeg synes om 18" :)

 

Ser ut til at det er fullt mulig å få felg til å passe med spacer smalere enn 30mm men det er vel ikke mulig å få til pga styrken som kreves.

 

 

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...