Gå til innhold

Motom's Disco 4


motom

Anbefalte innlegg

Måtte til med en litt kreativ løsning for å få gjenget opp skruene som var blitt galvet. De første 3 gikk selvfølgelig lett men når jeg skulle ta den siste så dukket Murphy opp. Gikk heldigvis greit når jeg fikk litt trykk på den.

 

rack10 (2).jpg

 

Fikk montert alt og løftet på plass på taket! Blir spennende å se det i dagslys :) 

Ser jeg må jobbe litt mer med vindskjermen men ville teste den først. Malte den først sølv men la på et strøk matt sort etterpå for den ble litt for blank og lys. Litt usikker på hva som vil se best ut.

 

rack10 (1).jpg

 

 

 

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjevær i dag så da ble det tid til oljeskift! Kanskje det enkleste oljeskiftet jeg har gjort ettersom SDV6 hatr slikt rør man bare suger oljen opp med. Lett å se hvor mye man skal fylle på igjen og lite søl! Filteret satt godt fast i lokket men var lett å løsne fra motoren. 

 

Oppdaget i høst at jeg hadde fukt i teppet på passasjersiden foran og etter å ha tatt ned hanskerommet så var det ett par vanndråper som hang under kupefilter-luken. Leste om andre som hadde tilsvarende problem og at årsaken var at vann rant inn i luftinntaket. Hadde derfor kjøpt nytt plast deksel nede på frontruten (scuttle panel?) ettersom gummilisten som ligger mot frontruten er eneste som stopper vannet i å renne ned der. Når jeg begynte demonteringen så jeg at jeg slapp å ta av a-stolpe dekslene så da var det bare løsne vindusviskerne (måtte av med avtrekker for de satt godt) og vips så var det gamle panelet fjernet. Var ganske lett å se hvordan vann kunne renne nedi inntaket så laget en liten alu plate som jeg festet med litt tec-7 og en popnagle og håper dette løser problemet. Time will show...

 

cover (2).jpg

 

etter

 

cover (1).jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Synes den ble ganske bra nå som jeg har fått sett den på bilen noen dager. Bilen ser jo ganske firkantet ut men det er litt kurver her og der allikevel og var litt viktig for meg at den ikke så alt for hjemmelaget ut :)

 

Fikk et fint utgangspunkt fra leiohel og så var det bare stjele litt fra designet til Prospeed :)

Har sett tidlige utgaver fra dem og de har brukt litt tid på å tilpasse stativet de også!

 

Burde sikkert sjekket innfestingen deres for det glemte jeg og endte opp med denne patenten som nok er solid nok men ikke akkurat den vakreste...

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på! Morsomt å lage selv og galvingen er absolutt å anbefale.

Går an å lage enklere stativ ala den på nye defender også!

22 minutter siden, SiggenRRC skrev:

Bra laget @motom!

Føler jeg ble sånn passe misunnelig på grinden du har på taket, må se å få ordnet noe lignende selv! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like ved Syndin :)

 

Fikk prøvd AT dekkene på snø for første gang og de fungerer godt, men så har det ikke vært isete eller hardpakket snø ennå... Blir vel å legge om til vinterdekk snart.

 

Blitt noe tur med Defenderen på deg @kimhas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Endelig lagt om til vinterdekk! AT3 oppførte seg greit på snøen som kom i høstferien men nå er morgenfrosten rett rundt hjørnet så da var det ikke noe vits i å utsette det noe lengre. Har hatt litt vibrasjon i venstre forhjul ved nedbremsing den siste tiden så spent på om det forsvinner nå. 

Har også hatt en vibrasjonslyd som minnet litt om løst varmedeksel, men har ikke klart å finne ut av det før nå... viste seg at bakre potte (venstre) hang og slang i opphenget :D Er en skjøt langs reservehjulet som hadde løsnet helt. Så ikke ut som den var sveiset og på andre siden er det ikke noe klemme eller noe så usikker på hvordan den er festet. Fristet ikke å dra fram sveiseapparatet så boret ett par hull og brukte pop-nagler. Får håpe det holder :D

 

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
12 timer siden, motom skrev:

Speiderhytta skulle ha kjørt opp noen madrasser så da var jeg ikke vanskelig å be :D 

 

Var MYE brattere enn det ser ut på bilde :D 

 

Gøy å kunne bidra og ikke minst "bruke" bilen litt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Er veldig fornøyd med resultatet spesielt med tanke på hvor få ganger jeg faktisk løftet det på bilen for å teste passform :D 

Burde nok investert i bedre sveiseapparat hvis jeg skulle produsert flere av disse, ikke alle sveisene jeg er like stolt over...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte DAB+ modulen jeg hadde kjøpt inn for å oppgradere til DAB+  i går men er middels fornøyd med funksjonaliteten så langt. Visste at man måtte vri på volumknappen for å få lyden på men viser seg at av/på knappen ikke fungerer likt når man er i DAB+ modus, samt at skjermen ikke ville bytte tilbake til DAB+ etter å ha byttet til annen modus. Får teste litt mer og evt se om det er andre innstillinger i ccf for DAB+.

 

Installasjonen var enkel, panelet til høyre,bakenfor 1. bakseterad må løsnes ved bakdøren/sikkerhetsbelte-feste og så er det to muttere som holder modulen på plass. Har man kjøpt inn strømadapteren (LR032814) er det plug & play. (De andre to koblingene er like, fiber og antenne vil jeg tro.)

Har enheten grønn strømtilkobling så er det nok en DAB+ modul.

 

Mye bra info her angående ettermontering og hvilke enheter som passer:

https://www.jaguarforums.com/forum/xj-x351-53/retrofit-dab-dab-sdars-radio-iam2-1-systems-162263/

 

Ellers fant jeg mye bra info her også:

 

Bilde av skruene som må ut før du kan dra panelet til siden:

 

dab - Copy.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre observasjoner om DAB+ i 2011 modell D4:

- Ett trykk på av-knappen skrur av display men ikke lyden

- To trykk på skrur av lyden men da går også display på igjen, men lyden er i hvert fall av.

- Tenning av skrur av display men lyden stopper ikke før bilen låses.

- BT telefon fungerer men lyden fra radio skrus ikke av og volumknappen styrer da bare lyden på samtalen.

 

På den positive siden så fungerer DAB+ greit så fremt den står på DAB+ ved start og man ikke bytter Mode. 

 

Har ikke demontert min Tiny Audio C5 ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passerte nettopp 133000 km og første EU kontroll i mitt eie gjennomført med null hull. Bortsett fra en 1-er feil pga varseltrekant som kontrollør ikke fant under baksetene :) 

 

Høyre side på bilen fikk også en polering nylig ettersom det var masse asfaltflekker eller noe overspray på lakken som krevde litt rensevoks for å få av igjen. Ikke akkurat slik jeg hadde tenkt å bruke garasjetiden den kvelden men greit å få det fjernet før vinteren. Oppdaget også at skvettlappene ikke gikk langt nok ut så nye hull ble laget 1.5cm lengre inn. Tydeligvis at vinterdekkene har litt annet offset enn sommerdekkene :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...