leiohel Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 På min td5 er det en sensor som viser tempratur på diesel. Verdien går fra 0 til 5 volt. Den står fast på 5 volt, selv når jeg tar av pluggen til sensor. Er det da riktig å anta at et sted inne i kabelstrømpa har de to ledningene kontakt? I samme Kabelstrømpe tror jeg can bus ledningen mellom vei og eat går og der krangler signalene og gir ugyldige verdier. Kanskje flere kabler som er skadet. Kom gjerne med tips Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Det er også mulig at signalet ut er maks 5V, og at sensoren jorder (mA sløyfe)... da vil den gi 5V når den er plugget fra. (uten at jeg kjenner sensorteknikken på TD5 inngående ennå -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, Camarogeddon skrev: Det er også mulig at signalet ut er maks 5V, og at sensoren jorder (mA sløyfe)... da vil den gi 5V når den er plugget fra. (uten at jeg kjenner sensorteknikken på TD5 inngående ennå -Camarogeddon Er rimelig grønn på sensor teknikk, men det er to kabler til sensor. Ser for meg at den ene er 5 volt inn, sensor er temperatur styrt motstand, antall volt ut angir tempratur på diesel. Derfor tenker jeg at kabler har lagt i mange år å gnisset mot hverandre og til slutt utgjør en sluttet krets. Får nappe ut pluggen til Ecu og måle. Sensoren det er snakk om står i diesel trykk regulatoren som ble byttet for et par år siden ca ca. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 21. september 2018 Del Skrevet 21. september 2018 Hei. Sjekket litt mere. Ledningsskjema har du under - du har rett i at denne ikke jordes i blokken, men via den rosa ledningen. Selve sensoren er en NTC (motstanden reduseres når temperaturen øker). Basert på feilsøkingen din så er det risiko for at noe har skjedd i ledningsnettet. Ledningene er på pinne 5, og pinne 19 på ECU pluggen (C0158) Ellers har du en full funksjonsbeskrivelse her: -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. september 2018 Forfatter Del Skrevet 21. september 2018 Tusen takk camarogeddon Da er det på tide å ta en grundig titt på den ledninga. Blir ikke overrasket om jeg finner skade på han bus kabelen sa mtidig da de ligger sammen Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 I og med at den jordes via den rosa ledningen er det nok riktig med 5 volt på den gule når kontakten er av. Med kontakten på skal spenningen være mellom 0,5 og 4,5 volt. Dette er ikke noe jeg vet fra TD5 men erfaring fra Bosch EDC på Iveco varebil, det ble gjort en forandring fra 5 volt inn og 0 til 5 volt ut til denne med 5 volt og jord. Skader ikke å ohme ledningsnettet men sjekk sensoren også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.