pirmin Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Hei Jeg har en seriehybrid bygd på 88 ramme, bilen har og er godkjent med 2.5td, lt77, defenderaksler(tror disse er disco) og spiralfjærer. Jeg har lyst å flytte motor og girkasse fra en 200tdi disco 1 Jeg ser mange ikke anbefaler å bruke disco girkassen da motoren kommer lengre frem. Nye motorfester er ikke noe problem og sånn som motoren står idag er det langt frem til radiatoren. Jeg har radiatoren helt fremme som på defender. Leste en plass at det var snakk om 15 cm lengre frem med r380 i forhold til lt77. Er også klar over at girstangen må bygges om, dette ser også overkommelig ut. Jeg har elektrisk kjølevifte. Er det sånn at jeg kan se på de 15 cm lengre frem som en fordel eller er det innlysende ting jeg ikke tenker på og at det er bedre å beholde lt77? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Behold clutchhuset fra 2.5TD. Dette flytter du over på 200Tdi. Jeg byttet fra 2,5TD til 200 Tdi på min gamle Ninty. Dette burde løse problemet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Da kan jeg bruke r380 kassa? Skjønner svarene jeg få bare kan bli gjett inger da bilen allerede er ombygd. Har defender styresnekke Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Du kan bruke R380 fra D1. Du må sveise inn nye motorfester, de skjærer du ut fra Discoveryen. Girstangen vil komme lenger bak, omtrent der setekassen begynner. Om du bruker bilen som 2-seter ville jeg ikke bygget om, det er faktisk behagelig plassering. Vil du bygge om trenger du deler fra en kasse fra Defender samt en del som Ashcroft selger til omtrent en tusenlapp. Uansett girstang må du også ha girbokstunell fra Defender. Tunell er blikket over girkassen. Fordelen med lengre girboks er bedre plass i motorrommet. Særlig når du må bytte clutch er det veldig lett adkomst til skruene på clutchhus. Det blir mindre bråk også, og det blir mindre varme gjennom torpedoveggen på sommers tid. Lettere å isolere bort støy om du vil også. Du trenger radiator og ladeluftkjøler med festeramme fra donorbilen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Sånn som jeg se det nå er det iallfall verdt et forsøk:) Har hele donorbilen. Har intercooler idag så tror jeg har endel av pipene jeg blir å behøve. Girkassetunellen tror jeg og er defender da jeg har lt77 idag Jeg har tre seter fremme så jeg blir å bygge om til defender girstang. Transfer er jeg litt usikker på da jeg har 33 toms hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonnyisaksen Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Du må sette ut bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Av seriehybriden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Girkassetunellen passer ikke til R380. Best å bruke intercooler samt slanger og rør fra donorbilen. Er ikke sikker på om du får brukt girstangen fra din gamle, men mulig. Har ikke prøvd. Uansett dumt å ta deler fra en så sjelden kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Er lt77 en sjelden kasse? Er det noen fordeler med lt77? Står på ashcroft at man kan bruke fra lt77 for å bygge om fra discokasse. Om det er dumt å bruke deler man har istedet for å kjøpe nye kan diskuteres, men kassen blir nok liggende i garasjen i reserve... Bilder fra bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 LT77 i Defender er kortere enn kasser fra rrc og D1. For de som ønsker bedre girboks i seriebil, eller vil beholde sin gamle Defender orginal er kort girkasse gull. De er vanskelig å finne brukt. Veldig sjeldent tilsalgs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Ok, min bil er alt annet en orginal så for meg har det ingenting å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Poenget var at det er litt synd å plukke deler av en sjelden girkasse. Vil tro det finnes flere defekte R380 fra Defender å plukke deler av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Skjønner poenget, men jeg har ikke flere defenderkasser å plukke fra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonnyisaksen Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Ka feiler motoren som står i??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Motoren som står i er en 2.5td på 86hk, at den ikke er så sterk er det eneste som feiler den og med 200tdi på 113hk håper jeg det blir mindre giring og jaging på høyere turtall når jeg skal på fjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 24. september 2018 Forfatter Del Skrevet 24. september 2018 Har nå hentet diskoen, klarer meg fint med lt77kassen jeg har, discoen skraper til 2.gir. Motoren går fint og drar bra Er det en fordel eller en ulempe å bytte transfer når jeg har lt77? Vet det blir tyngre for motoren, men motoren er mye sterkere. Har 33toms dekk. Lavserien er vel lik begge kassene? Jeg har ikke behov for høyere toppfart, lavere støy kan jeg godta Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Behold utvekslingen du har og støyisoler litt istedet. 200tdi støyer lite på høyt turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 24. september 2018 Forfatter Del Skrevet 24. september 2018 Enkelt og greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 30. september 2018 Forfatter Del Skrevet 30. september 2018 Jeg kommer til å bruke styresnekken fra discoen. Noen som vet hvilken trykkslange som kan passe? Jeg tror den må være lengre enn den som er i discoen nå. Per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Slanger får du presset på Tess eller nærmeste landbruksverksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2018 Vet vi hvor mye lengre den skal være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Det finner du ut når motoren er på plass. Du måler det enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.