Gå til innhold

Vinterdekksvalg 2018


kretslopp

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide att bestemme seg for hva type dekk jeg ska kjøpe i høst.

Kommer flytte till nordligere deler av sverige og tar med meg min P38 og registrerer om den.

 

Jeg kommer ha behov for skikkelige vinterdekk fremover. Men om jeg ska ta med pigger eller ikke vet jeg ikke ennå.

 

Jeg har fastnet for continental Ice Contact 2 (pigger) eller Continental Viking 7 (piggfrie), de har både to prestert bra i tester. 

En grunn for de her to er att de ikke har rotasjonsretning. Da er det langsiktig bedre så jeg for rotere dekkene ved skifte. 

 

Kommentarer eller anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel trygt anbefale Nokian hakka LT2 og Nexen winguard Winspike LT. Har fått tilbakemeldinger her at Nexen virker å være bedre en det velrenomerte Nokian dekket.

 

Hvilken dimensjon er det du vil ha, for det er jo meget vesentlig. De jeg tenker på over her er 265X75R16 ( og sånn sett litt for stor for std RRp38 )

På std RRp38 er 245X75R16 innafor. 

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 3-4 vintre på nokian hakka 7 med pigg på en discovery 2. Var kjempefornøyd med de. Kjører nokian hakka 8 på range roveren nå. Kjempefornøyd med de og. Når det kommer til grepsfølelse over tid så har jeg en dårligere følelse for continental. Vi har piggfrie continental på en leaf og de sitter mye dårligere etter 3 vintre enn de gjorde første vinteren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører IceContact2 (255/55R19) på min, og er fornøyd med det.  Noe mer opplevd stabilitet enn med tidligere Nokian/Hakka-erfaringer.  Har bare brukt Conti-dekkene en sesong og har derfor ikke noen erfaring med slitasje/levetid.  Jeg vet ikke hvor langt nord i Sverige du skal flytte, men jeg tror ikke den svenske vinteren stiller særlig andre krav til vinterdekkutrustning enn det vi opplever i det nordlige Norge.  Vanlig hyllevare duger.  cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...