Gå til innhold

Discoen


county

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hentet hjem og begynt på Discoen jeg kjøpte usett i vinter....  Utover et bilde av en klump  med snø. ante jeg ingenting om bilen utover at det var en land rover discovery som hadde stått på et jordet i 4-5 år.... Stakk en tur til Valdres med prøveskilter og fyrte opp doningen og kjørte 35 mil til Bergen.. Den var kun trillet 154.000 så ganske bra ut men med disco rust som vanlig men rammen er det hel ved i ... Det er en 1991 mod 200tdi , 2 dørs,grå utenpå og BLÅ inni. Til nå har jeg tatt alt av rust og skaltil med og  bytte bremserør , skifte mellomakselkryss få allle lys pluss vinduet på førersiden opp og gå igjen.. Fikk bilen igjennom en på jobben og siden den bruker lite diesel snek den seg forran 110''en som egentlig var det neste prosjektet :)

506.JPG

492.JPG

509.JPG

512.JPG

521.JPG

522.JPG

523.JPG

525.JPG

526.JPG

527.JPG

560.JPG

513.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha.. :) Kommer nok ikke til og sveise opp mange Disco'er for og si det sånn.. Bedre og sveise på rammer enn knote med innerskjermer , tynne plater og vinkler under bilen sånn som her.. Det var en som skulle sveise den  men han gav opp sies det, skjønner han godt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått på plass seter , tepper og  alt innvendig, laget nye bremserør, sveist litt støtfanger og laget nye skvettlapp fester.. Begynner og nærme seg ferdig men må ta meg en liten pause fordi  jeg klarte og knivstikke meg selv i hånden ganske bra. Skulle bare skjære til noen gummimatter og OOPS!!!!

343.JPG

351.JPG

355.JPG

345.JPG

359.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Unna og unna... Men har nå gjort litt før helgen. Fått dør trekk på bakdøren på plass , skudd setene fast , gulvtepper , lyd matter, sikkerhetsseler  pluss masse annet dill som tar tid. Så nå er den mer eller mindre klar veien igjen :)

255.JPG

256.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
1 time siden, county skrev:

Og så begynte varmeapparat viften og lade lyd.... 

055.JPG

053.JPGLage lyd heter det.. Og så ser hendene mine ut som om jeg har sloss med en gaupe....:angry:

 

Du får renne rett ut på byen og skryte på deg gaupe - kamp. Ser det for meg...akkurat som Rambo liksom som blodig å fæl henger i baren og stille forteller om grusomme slag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2018 den 22.41, county skrev:

Forsømmer ikke 110''en Kjartan... Den er neste på listen for Discoen blir bruksbil mens 110'' blir kose/ turbil...^_^ Ellers takk skal dere ha og om Disco'en blir fin så bare vent til 110''en blir ferdig..

Tviler ikke på at 110 blir fin :). Det var en tur i en 110 i sin tid som gjorde at jeg stort sett har kjørt 110 og Defender i snart kvart århundrede. 2d Range Rover fikk meg til at droppe de amerikanske, en '85 Dodge Ramcharger på det tidspunkt, og når jeg faldt over en 110 2.5td var RR også historie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...