Gå til innhold

Kompressor Hitachi vs AMK


Nomi83

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har kjøpt en Disco 3 og avventer overtakelse til kompressor er skiftet ut.

 

Jeg regner med at selger setter inn Hitachi. Er det ”dumt" å ikke bytte til AMK når man først bytter? Jeg tenker da at jeg kjøper inn AMK og betaler mellomlegget for dette selv.

 

Noen i Norge som selger AMK-kit? Hittil har jeg bare funnet det hos 

https://www.jgs4x4.co.uk/land-rover-range-rover-sport-air-suspension-compressor-amk-upgrade-kit/

 

Hva er forskjellen mellom disse to:

https://www.advancedfactors.co.uk/lr045251-bearmach-amk-replacement-air-suspension-compressor-kit-lr072537-1081980-p.asp

Og

https://www.advancedfactors.co.uk/lr072537-genuine-land-rover-amk-compressor-kit-new-unit--no-surcharge--1229915-p.asp

Endret av Nomi83
Flere linker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hitachi er ikke så ille som ryktene vil ha det til. Det virkelige problemet er at det å bytte tørkemiddel ikke er et servicepunkt.

 

Om dette hadde blitt byttet hvert 5. år/100.000 (eventuelt oftere) tror jeg ikke at vi hadde sett mange problemer med Hitachi'ene heller.

 

Jeg hadde latt selger sette inn det han vil, også heller tatt en titt på tørkemiddelet om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde oppgradert software uavhengig av hvilken kompressor som er montert.så jobber den ikke så lenge/ hardt  med å toppe reservoar for luft på slutten .

Sparer den for mye varmgang vil eg tro 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, oggioffshore skrev:

Eg hadde oppgradert software uavhengig av hvilken kompressor som er montert.så jobber den ikke så lenge/ hardt  med å toppe reservoar for luft på slutten .

Sparer den for mye varmgang vil eg tro 

Takk for tips! Er dette noe en kan gjøre selv med IID tool? Vurderer å kjøpe denne når jeg finner noe på bruktmarkedet.

4 timer siden, trondshj skrev:

Hitachi er ikke så ille som ryktene vil ha det til. Det virkelige problemet er at det å bytte tørkemiddel ikke er et servicepunkt.

 

Om dette hadde blitt byttet hvert 5. år/100.000 (eventuelt oftere) tror jeg ikke at vi hadde sett mange problemer med Hitachi'ene heller.

 

Jeg hadde latt selger sette inn det han vil, også heller tatt en titt på tørkemiddelet om noen år.

Takk for tips. Får lese meg opp på tørkemiddel og hva som skal gjøres.

Endret av Nomi83
Rettskriving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rare jobben.

 

Plukk av tørka, bytt tørkemiddel, filter og gjerne lokk, sett tilbake. Ferdig.

 

Personlig har jeg overhalt hele kompressoren med nye pakninger, stempelringer+++. Høyst overkommelig jobb, og med tanke på at det er en oppgave man ikke behøver å bekymre seg over så veldig ofte så...

 

Men, som oggi sier, så er det ikke dumt å oppgradere software åkke som. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte AMK kit inkl relee og byttet da hitatchi kompressoren hadde takket for seg. Grei jobb å bytte foruten en bolt som er veldig vanskelig å komme til når man demonterer. Synes AMK kompressoren bråker  _veldig_ mye i forhold til hva hitachi kompressoren gjorde...

 

Edit: flashet også ny software med iidtool

Endret av alexf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at min lager mer støy etter byttet . 

Den skal jo være rimelig godt isolert med de to form støpte skum cover 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...