Gå til innhold

D2 - mere krefter?


vanilla_ninja

Anbefalte innlegg

Finnes det noen god måte å chippe eller booste en D2 TD5 på?

Alt funker jo greit nok slik det er, men det ville ikke vært å forakte å ha en bil som funka litt bedre på motorveien og klagde litt mindre ved trekking av henger.

Om noen kunne peke meg i retning av produkt eller tjeneste som kan gi litt ekstra oomph i bilen er jeg takknemlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping/remapping er ikke ueffent og kan gi bedre drivstofføkonomi.

EGR-blanking kit til en tredvelapp på Køløya er jo en enkel mod. 

Bytte ut slitne gummislanger til turbo / intercooler med silikonslanger.

Ellers er det billigste å trykke inn S-knappen på automatkassa. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Hurricane box fra Twisted performance. Jeg kjører med 10 prosent ekstra effekt og det gir det lille ekstra i lange bakker og at den holder lock up litt lenger. Jeg prøvde i sommer, med camper bakpå, å stille boksen på full effekt. Det gikk som bare det. Men det gikk med godt med diesel. Uten å tenke meg om la jeg nok om kjørestilen også. Full fart opp alle bakker og raske fartsøkninger. Trives med 10 prosent effekt. Fordelen med boks er at den er lett å koble bort før pkk. 

 

Treffes vi på treff til våren kan du godt få prøve boksen i din bil. Tar 5 min å koble på.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...