Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
smejan

Slå inn rammenummer

Recommended Posts

Siste PKK avslørte at rammenummeret ikke var lesbart og må slås inn på nytt. Da er det jo greit at man møter en trafikkstasjon som er positivt innstilt og gjerne vil at det skal «ordne seg».

Er det noen trafikkstasjoner på Østlandet som er mindre «vanskelige» enn andre? Før var det slik at Drammen og Halden var mer vant til Amcar-folket med deres restaurerte og delvis ombygde biler og dermed brukte hodet mer enn andre. Er det fortsatt sånn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før var det slik at en bil med uleselig rammenummer automatisk gjorde eier til kjeltring , svindler og det som verre var.

Nå er numrene ofte svakt slått inn og på rustutsatte steder. Noen biler har dem slått inn på kollisjonsbyttedeler.

Heldigvis er tilsynet  blitt mer obs på problemene og mer medgjørlige.

Reis til den stasjonen som passer deg best. Jeg har fått slått inn på Risløkka , Mysen og Drøbak.

Gikk helt greit og ryddig for seg. Dog går jeg ikke til Mysen for baksetemontering igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde eksakt det samme i Drøbak for litt siden, null stress. Nå skal det også sies at da jeg tok av bakhjulet for å lage en løsning for å bevare det nye nummeret så klarte jeg å skrape/rense/slipe frem det originale nummeret, et par av tegnene var kanskje litt svake, men jeg tror det gamle nummeret hadde gått igjennom PKK om jeg hadde tatt den jobben i forkant. Men det var ikke på radaren min at det er blitt så viktig. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at om man spør først løser det meste seg.  Men jeg bor i Drammen.

I Nidaros Amt var det veldig vanskelig å få oppjustert hengervekt fra 1600 til 3500kg på 90V8 siden "det va' jo veldig te' økning du ber om, da!  Ska' vi si totusenfirhojnder kilo?"

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette fikser Statens Vegvesen gratis på kontrollhallen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, alle sammen!

Grunnen til at jeg spør er at jeg får vite fra verkstedet at det kan være det stilles store krav til dokumentasjon på at dette faktisk er rett bil. Hvis Drøbak og Sarpsborg har vært relativt greie å ha med å gjøre nylig prøver jeg meg med en telefon til en av dem først da det er i mitt nærområde. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, smejan skrev:

Takk for tilbakemeldinger, alle sammen!

Grunnen til at jeg spør er at jeg får vite fra verkstedet at det kan være det stilles store krav til dokumentasjon på at dette faktisk er rett bil. Hvis Drøbak og Sarpsborg har vært relativt greie å ha med å gjøre nylig prøver jeg meg med en telefon til en av dem først da det er i mitt nærområde. 

Hos meg gikk han bare å så på fabriksjonsplata under panseret. Alt av mitt nr var helt borte. Er noe synelig, er det enda enklere. Jeg betalte et lite vederlag da det måtte lages nytt vognkort da plasseringen ble endret. Lurt å ha med både del 1 og 2 av vognkort.

 

leif ove

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så erfaringen er uproblematisk? Slik jeg kjenner etaten er den minste ting et stort problem så jeg vurderte å løse problemet uten statlig innblanding, men om de faktisk er behjelpelige så er jo ingenting enklere enn å ringe dit for å få det gjort skikkelig.  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PKK i dag og atter en gang tungt leselig chassisnummer.

0 hull , men tur til trafikkstasjonen igjen. Dog 4 år siden sist.

Og,nei,ikke husket å smøre på Fluid Film etterpå sist gang.blush

Husk å ta med begge vognkort og legitimasjon da det hender de flytter plasseringen av chassisnummeret.

Da vil de notere det i vognkortet jfr telefonisten jeg snakket med.

Passer bra da jeg må få orden på papirene på skaphengeren min.

Noen har "rotet" med regnummer og vognkort  og solgt en båthenger med mine papirer og data.

Ett tall feil i regnummer og en trafikkstasjon og 3 kjøpere senere er det en mulig kjøper av hengeren min som oppdager at jeg ikke eier den lenger ( på papiret ).

Ikke helt imponert over hverken trafikkstasjonsrutiner , folks observasjonsevner og sjekking ved kjøp av hengere nå.

Har vært en frisk rundtur med trafikkstajoner , politianmeldelse , avhør , henleggelse , purring på politijurist , nytt avhør ,

men ingen reaksjon hos vedkommende "rotekopp" og til slutt en myndig politimann som tok en krass telefon.

Da skjedde det ting ! Godt vi har slike i etaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra, Gaute!

Når det gjelder mitt uleselige nummer er jeg veldig spent. Jeg ringte til Drøbak og snakket med en hyggelig dame der, hun ga inntrykk av at dette var dagligdags og sjelden et problem for biler som ikke var ombygget mye. Jeg spurte hva jeg måtte ha med av dokumentasjon, og fikk til svar at vognkort inkl. del 2 og gjerne siste PKK burde holde. Vi får se, time tirsdag 25/9.

 

Forøvrig artig at jeg under samtalen fikk en bekreftelses-sms fra Vegvesenet hvor de minnet om time for bil med mitt reg.nr. og hele rammenummeret :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme opplevelsen i dag :) jeg spurte også om de kunne godkjenne en kufanger i samme renna og det var ikke noe problem. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×