smejan Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Siste PKK avslørte at rammenummeret ikke var lesbart og må slås inn på nytt. Da er det jo greit at man møter en trafikkstasjon som er positivt innstilt og gjerne vil at det skal «ordne seg». Er det noen trafikkstasjoner på Østlandet som er mindre «vanskelige» enn andre? Før var det slik at Drammen og Halden var mer vant til Amcar-folket med deres restaurerte og delvis ombygde biler og dermed brukte hodet mer enn andre. Er det fortsatt sånn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Jeg fikk og pålegg ang "ulesbart" på min 1971 modell i sin tid...ergo påførsel av hieroglyfer på linje med kulturskjending... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Før var det slik at en bil med uleselig rammenummer automatisk gjorde eier til kjeltring , svindler og det som verre var. Nå er numrene ofte svakt slått inn og på rustutsatte steder. Noen biler har dem slått inn på kollisjonsbyttedeler. Heldigvis er tilsynet blitt mer obs på problemene og mer medgjørlige. Reis til den stasjonen som passer deg best. Jeg har fått slått inn på Risløkka , Mysen og Drøbak. Gikk helt greit og ryddig for seg. Dog går jeg ikke til Mysen for baksetemontering igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kes Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Gjorde eksakt det samme i Drøbak for litt siden, null stress. Nå skal det også sies at da jeg tok av bakhjulet for å lage en løsning for å bevare det nye nummeret så klarte jeg å skrape/rense/slipe frem det originale nummeret, et par av tegnene var kanskje litt svake, men jeg tror det gamle nummeret hadde gått igjennom PKK om jeg hadde tatt den jobben i forkant. Men det var ikke på radaren min at det er blitt så viktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Fikk slått inn i Sarpsborg i våres. Helt uproblematisk. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Mitt inntrykk er at om man spør først løser det meste seg. Men jeg bor i Drammen. I Nidaros Amt var det veldig vanskelig å få oppjustert hengervekt fra 1600 til 3500kg på 90V8 siden "det va' jo veldig te' økning du ber om, da! Ska' vi si totusenfirhojnder kilo?" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Dette fikser Statens Vegvesen gratis på kontrollhallen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Takk for tilbakemeldinger, alle sammen! Grunnen til at jeg spør er at jeg får vite fra verkstedet at det kan være det stilles store krav til dokumentasjon på at dette faktisk er rett bil. Hvis Drøbak og Sarpsborg har vært relativt greie å ha med å gjøre nylig prøver jeg meg med en telefon til en av dem først da det er i mitt nærområde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 https://www.amcar.no/Aktuelt/6178/manglende+understellsnummer+og+krav+om+dokumentasjon+av+deler+og+arbeid.html?print=1 Finnes sikkert nyere dokumentasjon... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 9 timer siden, smejan skrev: Takk for tilbakemeldinger, alle sammen! Grunnen til at jeg spør er at jeg får vite fra verkstedet at det kan være det stilles store krav til dokumentasjon på at dette faktisk er rett bil. Hvis Drøbak og Sarpsborg har vært relativt greie å ha med å gjøre nylig prøver jeg meg med en telefon til en av dem først da det er i mitt nærområde. Hos meg gikk han bare å så på fabriksjonsplata under panseret. Alt av mitt nr var helt borte. Er noe synelig, er det enda enklere. Jeg betalte et lite vederlag da det måtte lages nytt vognkort da plasseringen ble endret. Lurt å ha med både del 1 og 2 av vognkort. leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Så erfaringen er uproblematisk? Slik jeg kjenner etaten er den minste ting et stort problem så jeg vurderte å løse problemet uten statlig innblanding, men om de faktisk er behjelpelige så er jo ingenting enklere enn å ringe dit for å få det gjort skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 PKK i dag og atter en gang tungt leselig chassisnummer. 0 hull , men tur til trafikkstasjonen igjen. Dog 4 år siden sist. Og,nei,ikke husket å smøre på Fluid Film etterpå sist gang. Husk å ta med begge vognkort og legitimasjon da det hender de flytter plasseringen av chassisnummeret. Da vil de notere det i vognkortet jfr telefonisten jeg snakket med. Passer bra da jeg må få orden på papirene på skaphengeren min. Noen har "rotet" med regnummer og vognkort og solgt en båthenger med mine papirer og data. Ett tall feil i regnummer og en trafikkstasjon og 3 kjøpere senere er det en mulig kjøper av hengeren min som oppdager at jeg ikke eier den lenger ( på papiret ). Ikke helt imponert over hverken trafikkstasjonsrutiner , folks observasjonsevner og sjekking ved kjøp av hengere nå. Har vært en frisk rundtur med trafikkstajoner , politianmeldelse , avhør , henleggelse , purring på politijurist , nytt avhør , men ingen reaksjon hos vedkommende "rotekopp" og til slutt en myndig politimann som tok en krass telefon. Da skjedde det ting ! Godt vi har slike i etaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 Bra, Gaute! Når det gjelder mitt uleselige nummer er jeg veldig spent. Jeg ringte til Drøbak og snakket med en hyggelig dame der, hun ga inntrykk av at dette var dagligdags og sjelden et problem for biler som ikke var ombygget mye. Jeg spurte hva jeg måtte ha med av dokumentasjon, og fikk til svar at vognkort inkl. del 2 og gjerne siste PKK burde holde. Vi får se, time tirsdag 25/9. Forøvrig artig at jeg under samtalen fikk en bekreftelses-sms fra Vegvesenet hvor de minnet om time for bil med mitt reg.nr. og hele rammenummeret :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Hadde akkurat samme opplevelsen i dag jeg spurte også om de kunne godkjenne en kufanger i samme renna og det var ikke noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 25. september 2018 Forfatter Del Skrevet 25. september 2018 (endret) Nytt rammenummer tatovert inn i Drøbak i dag, ingen problemer. En veldig hyggelig kar heiste bilen opp på bukken og sjekket at han ikke kunne se at rammen så ut til å ha vært byttet helt eller delvis. Så sjekket han under panseret at det så ut til å stort sett være den opprinnelige bilen, og tok bilder av id-skiltet som sitter der. Han tok også bilder av bilen rundt og under, før han tatoverte inn nummeret på innsiden av ramma foran, et av de få stedene maskinen hans passet. Nye bilder, så var han ferdig. Det blir lagt inn en sak på bilen i deres system med bildene og dokumentasjon på hva som er gjort, og en merknad i vognkortet. Alt i alt en hyggelig og grei oppmevelse. Endret 25. september 2018 av smejan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 25. september 2018 Del Skrevet 25. september 2018 Pes er det for ærlige folk - og det finnes folk i Vegvesnet som ikke vet at det er et serviceyrke, men vi bør også huske at vi kan "takke" Olsen bil og liknende for at dette har blitt en sak. Når man så hva som kom ut på veien (godt sparklet) derfra er det like greit å telle både til 10, 12 og 13 før man blir så veldig irritert på håndhevende etat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. september 2018 Del Skrevet 27. september 2018 PKK underkjent grunnet uleselig chassisnummer. Nytt nummer slått inn på Discoen på Mysen. Grei mann og service. 0,- De kunne ikke nulle ut feilen så ny tur til verkstedet for nulling og godkjenning. 250,- takk. Før neste PKK får jeg sjekke nummeret selv og evt. dra til trafikkstasjonen og få preget inn nytt før verkstedbesøk. Og ja,nå er det dekket med Fluid Film. Glemte det for 2 år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 29. september 2018 Del Skrevet 29. september 2018 Fikk slått inn selv på lørdag hos BT. Gratis time og gratis etterkontroll etterpå for å få den EU godkjent De sjekket ikke så veldig nøye, men bilen er helt original så det er vel ikke mye å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg måtte også ha nytt chassisnr. Men med litt uflaks ble et enkelt problem kjapt mangel lapp på hevesett som forrige eier hadde fått godkjent hos verksted. Kosta 20000 den runden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Verkstedet kan egentlig ikke godkjenne noe som helst av ombygging. De kan overse elller velge å overse hva det nå måtte være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Om TUV-dokumenter på hevingen ligger fremme ved kontroll trenger man ikke framvise bilen for vegmyndigheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.