Gå til innhold

Slå inn rammenummer


smejan

Anbefalte innlegg

Siste PKK avslørte at rammenummeret ikke var lesbart og må slås inn på nytt. Da er det jo greit at man møter en trafikkstasjon som er positivt innstilt og gjerne vil at det skal «ordne seg».

Er det noen trafikkstasjoner på Østlandet som er mindre «vanskelige» enn andre? Før var det slik at Drammen og Halden var mer vant til Amcar-folket med deres restaurerte og delvis ombygde biler og dermed brukte hodet mer enn andre. Er det fortsatt sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det slik at en bil med uleselig rammenummer automatisk gjorde eier til kjeltring , svindler og det som verre var.

Nå er numrene ofte svakt slått inn og på rustutsatte steder. Noen biler har dem slått inn på kollisjonsbyttedeler.

Heldigvis er tilsynet  blitt mer obs på problemene og mer medgjørlige.

Reis til den stasjonen som passer deg best. Jeg har fått slått inn på Risløkka , Mysen og Drøbak.

Gikk helt greit og ryddig for seg. Dog går jeg ikke til Mysen for baksetemontering igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde eksakt det samme i Drøbak for litt siden, null stress. Nå skal det også sies at da jeg tok av bakhjulet for å lage en løsning for å bevare det nye nummeret så klarte jeg å skrape/rense/slipe frem det originale nummeret, et par av tegnene var kanskje litt svake, men jeg tror det gamle nummeret hadde gått igjennom PKK om jeg hadde tatt den jobben i forkant. Men det var ikke på radaren min at det er blitt så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at om man spør først løser det meste seg.  Men jeg bor i Drammen.

I Nidaros Amt var det veldig vanskelig å få oppjustert hengervekt fra 1600 til 3500kg på 90V8 siden "det va' jo veldig te' økning du ber om, da!  Ska' vi si totusenfirhojnder kilo?"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, alle sammen!

Grunnen til at jeg spør er at jeg får vite fra verkstedet at det kan være det stilles store krav til dokumentasjon på at dette faktisk er rett bil. Hvis Drøbak og Sarpsborg har vært relativt greie å ha med å gjøre nylig prøver jeg meg med en telefon til en av dem først da det er i mitt nærområde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, smejan skrev:

Takk for tilbakemeldinger, alle sammen!

Grunnen til at jeg spør er at jeg får vite fra verkstedet at det kan være det stilles store krav til dokumentasjon på at dette faktisk er rett bil. Hvis Drøbak og Sarpsborg har vært relativt greie å ha med å gjøre nylig prøver jeg meg med en telefon til en av dem først da det er i mitt nærområde. 

Hos meg gikk han bare å så på fabriksjonsplata under panseret. Alt av mitt nr var helt borte. Er noe synelig, er det enda enklere. Jeg betalte et lite vederlag da det måtte lages nytt vognkort da plasseringen ble endret. Lurt å ha med både del 1 og 2 av vognkort.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så erfaringen er uproblematisk? Slik jeg kjenner etaten er den minste ting et stort problem så jeg vurderte å løse problemet uten statlig innblanding, men om de faktisk er behjelpelige så er jo ingenting enklere enn å ringe dit for å få det gjort skikkelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKK i dag og atter en gang tungt leselig chassisnummer.

0 hull , men tur til trafikkstasjonen igjen. Dog 4 år siden sist.

Og,nei,ikke husket å smøre på Fluid Film etterpå sist gang.blush

Husk å ta med begge vognkort og legitimasjon da det hender de flytter plasseringen av chassisnummeret.

Da vil de notere det i vognkortet jfr telefonisten jeg snakket med.

Passer bra da jeg må få orden på papirene på skaphengeren min.

Noen har "rotet" med regnummer og vognkort  og solgt en båthenger med mine papirer og data.

Ett tall feil i regnummer og en trafikkstasjon og 3 kjøpere senere er det en mulig kjøper av hengeren min som oppdager at jeg ikke eier den lenger ( på papiret ).

Ikke helt imponert over hverken trafikkstasjonsrutiner , folks observasjonsevner og sjekking ved kjøp av hengere nå.

Har vært en frisk rundtur med trafikkstajoner , politianmeldelse , avhør , henleggelse , purring på politijurist , nytt avhør ,

men ingen reaksjon hos vedkommende "rotekopp" og til slutt en myndig politimann som tok en krass telefon.

Da skjedde det ting ! Godt vi har slike i etaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, Gaute!

Når det gjelder mitt uleselige nummer er jeg veldig spent. Jeg ringte til Drøbak og snakket med en hyggelig dame der, hun ga inntrykk av at dette var dagligdags og sjelden et problem for biler som ikke var ombygget mye. Jeg spurte hva jeg måtte ha med av dokumentasjon, og fikk til svar at vognkort inkl. del 2 og gjerne siste PKK burde holde. Vi får se, time tirsdag 25/9.

 

Forøvrig artig at jeg under samtalen fikk en bekreftelses-sms fra Vegvesenet hvor de minnet om time for bil med mitt reg.nr. og hele rammenummeret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nytt rammenummer tatovert inn i Drøbak i dag, ingen problemer. En veldig hyggelig kar heiste bilen opp på bukken og sjekket at han ikke kunne se at rammen så ut til å ha vært byttet helt eller delvis. Så sjekket han under panseret at det så ut til å stort sett være den opprinnelige bilen, og tok bilder av id-skiltet som sitter der. Han tok også bilder av bilen rundt og under, før han tatoverte inn nummeret på innsiden av ramma foran, et av de få stedene maskinen hans passet. Nye bilder, så var han ferdig. Det blir lagt inn en sak på bilen i deres system med bildene og dokumentasjon på hva som er gjort, og en merknad i vognkortet. 

Alt i alt en hyggelig og grei oppmevelse.

 

Endret av smejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pes er det for ærlige folk - og det finnes folk i Vegvesnet som ikke vet at det er et serviceyrke, men vi bør også huske at vi kan "takke" Olsen bil og liknende for at dette har blitt en sak. Når man så hva som kom ut på veien (godt sparklet) derfra er det like greit å telle både til 10, 12 og 13 før man blir så veldig irritert på håndhevende etat. :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKK underkjent grunnet uleselig chassisnummer.

Nytt nummer slått inn på Discoen på Mysen.

Grei mann og service. 0,-

De kunne ikke nulle ut feilen så ny tur til verkstedet for nulling og godkjenning. 250,- takk.

 

Før neste PKK får jeg sjekke nummeret selv og evt. dra til trafikkstasjonen og få preget inn nytt før verkstedbesøk.

Og ja,nå er det dekket med Fluid Film. Glemte det for 2 år siden.blush

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...