Gå til innhold

Motorvalg 130 crew cab


Haakon Aune

Anbefalte innlegg

Nøkler har Paddock og sikkert de fleste andre for en hundrelapp (blank key).

På min var det og med kun en, Dormakaba rett nede i bakken her kan file opp, men artig nok er LR-nøkler speilvendt i forhold til lagerførte.

Er det originalnøkkel du har, står nummeret på.  Jeg får Dormakaba til å file til de to jeg har underveis og legger originalnøkkelen på et lurt sted.

Har for øvrig en vel fungerende D2A (15P-motor) med skilter på som er din for tredve store.  Kommer ikke til å splitte den opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Kanskje dette er løsningen... hvor langt har denne gått?

2 timer siden, tnj skrev:

Nøkler har Paddock og sikkert de fleste andre for en hundrelapp (blank key).

På min var det og med kun en, Dormakaba rett nede i bakken her kan file opp, men artig nok er LR-nøkler speilvendt i forhold til lagerførte.

Er det originalnøkkel du har, står nummeret på.  Jeg får Dormakaba til å file til de to jeg har underveis og legger originalnøkkelen på et lurt sted.

Har for øvrig en vel fungerende D2A (15P-motor) med skilter på som er din for tredve store.  Kommer ikke til å splitte den opp selv.

Drammen? Motoren står i bilen da eller? Kan kanskje låne hele bilen og ta den ut og så kjøre bilen til deg igjen? Kunne du sende bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva med en bmw automat og mellomledd mellom autokassa og lt230 kassa? Tanker om dette? Eller sånn plate som selges? Eller flens, rør og ny flens med aksel inni? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte søknad om motorbytte til vegvesenet igjen!

Dette skrev jeg til dem:

 

Hei!

Jeg har på ett eller annet vis mistet mailene jeg har fått av dere. Jeg husker ikke hvem jeg hadde dialog med, men om dere kan finne det ut hadde det vært supert!

Beklager så mye for dette! 

Men, kort sagt går det i at jeg fikk godkjent motorbytte på DK 70946 til en 2.8 liter (Motor & Diesel Engineering i England) 2,5 til 2,8liter. 

Da jeg fikk endelig pris av produsent ser jeg at jeg ikke har penger til dette. 

Jeg måtte ha mange deler i tillegg og dermed økte kostnadene. 90000kr++

I tillegg hadde det kanskje blitt problemer med å dokumentere avgasser på akkurat denne motoren siden det er en oppborret eldre 300td motor med større turbo.

Da velger jeg å søke på ett billigere alternativ og det er en 2,5-3l bmw motor. 

Denne ble produsert mellom 1998 og 2007. M57 serien heter denne. 

Td5 motor med girkasse veier 303kg. Bmw motoren 190-210kg med automat 95kg veier omlag det samme, det spørs hvilken årsmodell man får tak i. Denne vil koste meg rundt 10000 kr og er vesentlig billigere å kjøpe, samt å reparere siden bilhuggere har forholdsvis mange av disse motorene stående. Hvertfall i forhold til td5 og for ikke å snakke om 2,8 international. Jeg skal selvfølgelig vise dere at motoren er lovlig kjøpt med kvittering.

Land rover Defender (1990-2016) er levert med følgende motorer:

2.8 L BMW M52B28petrol I6

3.9 L Rover V8 petrolV8

5.0 L Jaguar AJ-V8petrol V8

2.2 L Ford Duratorqturbodiesel I4

2.4 L Ford Duratorqturbodiesel I4

2.5 L 200 Tditurbodiesel I4

2.5 L 300 Tditurbodiesel I4

2.5 L Td5 turbodieselI5

 

 

På forhånd takk for jobben dere gjør og beklager at det sendes ny søknad!

Ring meg på tlf. 95256028 om det er noe dere lurer på angående dette!

 

Med vennlig hilsen

 

Haakon Aune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg ville aldri vurdert noe annet enn TD5 i denne. En "udødelig" motor som går "hur långt som helst", lett å trimme, passer rett inn. BMW diesel er vel hverken spesielt slitesterke eller veldig imponerende ytelsesmessig? Jeg forstår at det er gøy å ha noe annet enn alle andre, men jeg er helt sikker på at du sparer verdifull tid og mye penger på å velge TD5, en ekte LR motor.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med elchund, tror ikke bmw motoren er dårlig men tviler på at den er så mye bedre enn td5 som det vil være mye enklere å videreføre i en defender.

Undersøk heller hva du kan gjøre med en td5! Kan bli ganske spreke med tuning og vgt turbo! Likte også forslaget om automat med hd-converter. Med sperre baki og sentersperre så blir det en utrolig bra kombo i litt terreng og på veien!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...