Gå til innhold

Freelander2 w,TDi


Per Axel

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har forslag tilløsning påmotorstopp, bilen stoppet plutselig når jeg kjørte campingvogna til fjells. Startet igjen en gang men da i nødmodus og fikk kjørt 50m og full stopp, vil ikke start igjen etterpå.

Fikk opp feilkoder 2564 (feil på turbotrykksensor)

Bilen burde vel starte med den feilen

Har feilmelding om redusert motoreffekt i displayet på bilen

Endret av Per Axel
Feiltrykking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redusert ytelse kan komme av tett partikkelfilter. Nå kommer det an på hvilken årsmodell du har. Tidlige modeller hadde ikke filter. Men det burde ikke forhindre bilen fra å starte.

 

Feil på sensoren burde heller ikke forhindre bilen fra å starte. Og et turbohavari som drar med seg motoren burde man høre. (Ikke spør hvorfor jeg vet...).

 

Da du byttet dieselfilteret. Fylte du det med diesel etterpå? Den krever stor tålmodighet og godt batteri å trekke diesel helt frem og fylle filteret... Forsøk å såfall å fylle filteret, og se om bilen starter. Og den vil nok trenge noen forsøk på å få starte etter at filteret har blitt fylt opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fylte filteret og luftet dysene slik at det er diesel helt frem til dysene, det virker som at dysen ikke åpner for diesel inn til sylinderne .

Har commonrailtrykk på 630 bar når den kjøres på starteren.

Mistenker at det er en elektronisk feil

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...