Gå til innhold

D2: Gule lamper etter humpekjøring


Biffen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å ha kjørt på en veldig dårlig skogsbilvei oppdaget jeg plutselig at den gule lampa for heving bak, samt en gul lampe med en liten bil og pil rett opp og en rett ned bak bilen dukket opp. Ingen pling eller noe. Jeg har tres amigos pluss rød håndbrekklys allerede i dashbordet fra før av så nå er det litt mye. 

 

Da jeg startet bilen på nytt forsvant lampene. Men så dukket de opp igjen etter å ha kjørt opp en veldig bratt bakke. Asfalt, men den del hull i veien. Samme skjedde.

 

I dag svingte jeg opp på en fortauskant og lampene dukket opp igjen.

 

Noen forslag hva dette kan være? Belgene bak er relativt nye. Under 2 år, tror jeg. Bilen er hevet av forrige eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul lampe med pil opp og ned lyser når den hever eller senker seg etter du har trykt på heve/ senke bryteren.  På husk fungerer heving kun med lavserie koblet inn. Det er det eneste lyset som har noe med heving å gjøre. Men til venstre for det lyset er det en gul bil med utropstegn. Det er hill decent control. Virker ikke om du har problemer med tree amigos. 

Få tatt en diagnose for å se om abs feil skyldes shuttle valve eller slitt hjul lager . 

Du kan prøve å sette den i heve modus å se om den hever seg. Høres veldig elektrisk/ dårlig jording eller kontakt et sted. 

 

Leif ove

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dette da jeg rælla gjennom en vanndam ifjor og det er det automatiske stabiliseringssystemet som prøver å kødde det til.

 

Prøve å null ut feilen med diagnoseapparat og se om den kommer tilbake.

Sjekk væskenivå på srs-tanken. Sjekk, som i se etter forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inni den raue ringen. Er en todelt tank. Den ene delen er til servostyringa (tror jeg) og den andre er sidekrenging-stabilisator systemet.

Hvis du ikke har to lokk så har du ikke srs-systemet.

 

Sjekk væskenivået på den tanken. Det er som regel helt stabilt men hvis du har lekkasje et sted så synker det seff.

Denne bilen som jeg fant på internett har ikke det systemet, siden den ikke har to lokk på tanken væææ.

752E6679-EB45-42FF-9A87-666F601C3186.jpeg

Endret av Oskarsaelid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ACE (active cornering enhancement) mens SRS er Suplemental Restraint System, ie airbags og setebeltestrammere.

 

Har du feil på abs så vil du også kunne få feil på ACE, TC og cruise control pga problemer med hastighetsmålingen som sensorene også gjør. Tror jeg ville fikset tres amigos først.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg sjekka nå overnevnte tank. Den med servo-korken. Har en todelt tank. Jeg tok nå en liten tur og bremsa og kjørte fort over fartsdumper. Ingen lys foreløpig! Takk for tips. Jeg krysser fingrene. Da er det bare de tre resterende gule lampene pluss brekklampa som må sjekkes ut. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...